Σύνδεση

Σύνδεση

Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Βελβεντού : Υποχρεωτικά εβδομαδιαία self test

 

Dilwsi self test upoxreotika


Υποχρεωτικά εβδομαδιαία self test για:

Λιανεμπόριο, Εστίαση, Super Market, Κομμωτήρια, Κέντρα Αισθητικής, Μεταφορές, Υπηρεσίες Καθαριότητας, Καταστήματα ΟΠΑΠ

Τα self test θα είναι ΔΩΡΕΑΝ από τα φαρμακεία με τη χρήση του ΑΜΚΑ

Η υποχρέωση ξεκινάει από 19 Απριλίου με υποχρέωση δήλωσης του αποτελέσματος έως 25 Απριλίου

Το αποτέλεσμα του test θα δηλώνεται υποχρεωτικά στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr από τον κάθε εργαζόμενο, όπου θα επιλέγει “Δήλωση αποτελέσματος self test”, στην συνέχεια θα μεταφέρονται στην πλατφόρμα supportemployees.gov.gr και στην “Δήλωση αποτελεσμάτων COVID-19 tests” στο ΕΡΓΑΝΗ

Ο έμμεσος εργοδότης έχει την υποχρέωση να ενημερώσει τους εργαζόμενους του για την υποχρέωση, με κάθε πρόσφορο μέσο

Αν δεν γίνει το test, ο εργαζόμενος δεν μπορεί να προσέλθει στην εργασία του και ο έμμεσος εργοδότης δεν έχει υποχρέωση πληρωμής

Ο έμμεσος εργοδότης θα έχει κυρώσεις αν:

1) Δεν ενημερώσει τους εργαζόμενους για την υποχρέωση (300€)

2) Δεχτεί εργαζόμενο χωρίς test (500€)

3) Δεχτεί εργαζόμενο με θετικό test (1500€)



Με εκτίμηση
Εμποροεπαγγελματικός Συλλόγος Βελβεντού

logo final with bold text white1979x1746

 

ΠΑΝΣΕΚΤΕ : Υποχρεωτικό το self test στους εργαζόμενους στην εστίαση από Δευτέρα 19 Απριλίου

 

 PANSEKTE INDEX PHOTO with logo

 Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου εργασίας, από την Δευτέρα 19 Απριλίου για όσες επιχειρήσεις της εστίασης λειτουργούν ( με delivery take away) και γενικά μεταφορές λιανεμπόριο, κομμωτήρια, κουρεία, κέντρα αισθητικής, τυχερά παιχνίδια, ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ στην χρήση των self test.

ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ

  • Ο εργαζόμενος για να προσέλθει στην εργασία του, θα έχει προχωρήσει στη διαδικασία του self test.
  • Θα προμηθεύονται τα self test από τα φαρμακεία με χρήση του ΑΜΚΑ τους.
  • Το self test θα διενεργείται μια φορά την εβδομάδα.
  • Ο εργαζόμενος θα μπαίνει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr και θα επιλέγουν «Δήλωση Αποτελέσματος self test για εργαζόμενο». Στη συνέχεια θα μεταφέρονται στην πλατφόρμα supportemployees.gov.gr και στη «Δήλωση Αποτελεσμάτων COVID-19 tests», στο

ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ. Εκεί υποβάλλουν το αποτέλεσμα του ελέγχου του τεστ με τη συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση εργαζομένων καταγραφής αποτελέσματος COVID-19» Εάν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό ο εργαζόμενος προσέρχεται κανονικά στην εργασία του.

  • Εάν το αποτέλεσμα είναι θετικό θα πρέπει εντός 24 ωρών να κάνει επαναληπτικό έλεγχο, και μέχρι την έκδοση του αποτελέσματος μένει στο σπίτι του σε καραντίνα. Εάν το αποτέλεσμα από τον δεύτερο έλεγχο είναι θετικό, ο εργαζόμενος θα μπει σε καραντίνα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Εάν το αποτέλεσμα κατά τον δεύτερο έλεγχο είναι αρνητικό προσέρχεται κανονικά στην εργασία του. Υποχρεούται ο εργαζόμενος τα αποτελέσματα των επαναληπτικών ελέγχων να τα δηλώνει κανονικά στην πλατφόρμα Δήλωση Αποτελεσμάτων COVID-19 tests, με την συμπλήρωση ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση εργαζομένων καταγραφής αποτελέσματος COVID-19 έπειτα από θετικό self test».

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΔΟΤΗ

  • Εάν ο εργαζόμενος προσέλθει στην επιχείρηση για να εργαστεί, χωρίς να έχει δηλώσει το αποτέλεσμα του self test, ο εργοδότης δεν αποδέχεται τον εργαζόμενο και απαλλάσσεται από την υποχρέωση να πληρώσει το ημερομίσθιό του.
  • Εάν ο εργοδότης δεν ενημερώσει, με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή ηλεκτρονικό μήνυμα, ανακοίνωση κ.λ.π. για τα self test των εργαζομένων του, του επιβάλλεται πρόστιμο από την επιθεώρηση εργασίας 300 ευρώ ανά άτομο.
  • Εάν σε έλεγχο από τον Επιθεωρητή Εργασίας βρεθεί ο εργοδότης που τον εργαζόμενό του δεν τον έχει δηλώσει για το αποτέλεσμα του self test του επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά εργαζόμενο.
  • Εργοδότης ο οποίος βρεθεί να απασχολεί εργαζόμενο με θετικό self test του επιβάλλεται πρόστιμο 1.500 ευρώ ανά εργαζόμενο.

Κάνουμε έκκληση σε όλους τους συνάδελφους επιχειρηματίες, να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή, διότι για το νέο μέτρο του covid-19 οι έλεγχοι θα είναι σαρωτικοί σε όλη την ελληνική επικράτεια.

 

 

Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ.


 Ο Πρόεδρος

      Τσαπατσάρης Γρηγόριος

 

PANSEKTE INDEX PHOTO FOOTER




logo final with bold text white1979x1746

 

 

Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Βελβεντού: Υποχρέωση εργαζομένων στο εμπόριο για την πραγματοποίηση self test

 
self test emoreio upoxreotika
 

Με ανακοίνωση τύπου που εξέδωσε χθες το βράδυ το Υπουργείο Εργασίας, γνωστοποιούνται οι νέες ρυθμίσεις που θα περιληφθούν στην Κοινή Υπουργική Απόφαση, η έκδοση της οποίας αναμένεται, σχετικά με τα self test διάγνωσης του κορωνοϊού.

Ειδικά για το λιανεμπόριο, τα self test θα είναι υποχρεωτικά για την προσέλευση των εργαζομένων στους χώρους εργασίας τους και την παροχή εργασίας με φυσική παρουσία, ενώ η διενέργειά τους θα πραγματοποιείται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Το σύστημα θα λειτουργεί ως εξής:

  1. Οι εργαζόμενοι στις εμπορικές επιχειρήσεις λιανικής υπάγονται στο μέτρο των υποχρεωτικών self test, τα οποία προμηθεύονται δωρεάν από το φαρμακείο, με χρήση του ΑΜΚΑ τους. Αν για κάποιο λόγο ο εργαζόμενος επιλέξει αντί για self test να κάνει rapid ή μοριακό τεστ (με δαπάνη δική του ή του εργοδότη του) έχει αυτή τη δυνατότητα. 
  2. Ο εργαζόμενος δηλώνει το αποτέλεσμα του τεστ στο ΕΡΓΑΝΗ, ως εξής: εισέρχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr και επιλέγει «Δήλωση Αποτελέσματος self test για εργαζόμενο». Στη συνέχεια θα μεταφέρεται στην πλατφόρμα supportemployees.gov.gr και στη «Δήλωση Αποτελεσμάτων COVID-19 tests» στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ. Εκεί υποβάλλει το αποτέλεσμα του ελέγχου του τεστ με τη συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση εργαζομένων καταγραφής αποτελέσματος COVID-19».
  3. Αν το αποτέλεσμα του self test είναι αρνητικό, ο εργαζόμενος προσέρχεται κανονικά στην εργασία του.
  4. Αν το αποτέλεσμα είναι θετικό, ο εργαζόμενος θα πρέπει εντός 24 ωρών να κάνει επαναληπτικό έλεγχο, είτε σε δωρεάν δημόσια δομή (μεταξύ αυτών που είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr), είτε σε ιδιωτική δομή της επιλογής του (με επιβάρυνση δική του ή του εργοδότη του). Μέχρι να βγει το αποτέλεσμα του δεύτερου ελέγχου, ο εργαζόμενος μένει στο σπίτι του σε καραντίνα.
  5. Εφόσον και το δεύτερο τεστ είναι θετικό, εκδίδεται βεβαίωση που αποτελεί δικαιολογητικό για να μπει ο  εργαζόμενος σε καραντίνα σύμφωνα με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, πάλι εκδίδεται σχετική βεβαίωση και ο εργαζόμενος πρέπει να προσέλθει στην εργασία του.
  6. Το αποτέλεσμα του επαναληπτικού ελέγχου δηλώνεται υποχρεωτικά στην Πλατφόρμα Δήλωσης Αποτελεσμάτων COVID-19 tests, με τη συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση εργαζομένων καταγραφής αποτελέσματος COVID-19» έπειτα από θετικό αποτέλεσμα self test.

Απαιτείται προσοχή, καθώς τα μέλη μας οφείλουν να ενημερώσουν τους εργαζομένους τους (με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ηλεκτρονικό μήνυμα, ανακοίνωση κλπ.) για την υποχρέωσή τους να κάνουν self test και τις συνέπειες που θα επέλθουν αν δεν τηρηθεί η υποχρέωση. Κανείς εργοδότης δεν επιτρέπεται να απασχολήσει εργαζόμενο με φυσική παρουσία αν αυτός  δεν έχει κάνει το self test και δεν έχει δηλώσει το αποτέλεσμά του, πολύ δε περισσότερο, όταν ο εργαζόμενος έχει δηλώσει θετικό self test. Εάν ο εργαζόμενος προσέλθει για να εργαστεί χωρίς να έχει δηλώσει το αποτέλεσμα του self test, ο εργοδότης υποχρεούται να μην τον αφήσει, ενώ παράλληλα απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής μισθού, έως ότου ο εργαζόμενος συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του. Εάν ο εργοδότης δεν ενημερώσει τους εργαζομένους του με κάθε πρόσφορο μέσο για τα υποχρεωτικά self test, κινδυνεύει με επιβολή προστίμου ύψους 300 ευρώ. Εάν σε έλεγχο βρεθεί εργοδότης που απασχολεί εργαζόμενο ο οποίος δεν έχει δηλώσει αποτέλεσμα self test, του επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά εργαζόμενο. Τέλος, αν βρεθεί εργοδότης που απασχολεί εργαζόμενο με θετικό self test (είτε στον πρώτο, είτε στον επαναληπτικό έλεγχο), του επιβάλλεται πρόστιμο 1500 ευρώ ανά εργαζόμενο.

Η σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας καταλήγει ότι, επειδή η δωρεάν διανομή των self test από τα φαρμακεία ξεκινά τη Δευτέρα 19 Απριλίου, για την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου, οι δηλώσεις των αποτελεσμάτων του τεστ μπορούν να γίνονται οποιαδήποτε στιγμή από τη Δευτέρα 19 μέχρι και την Κυριακή 25 Απριλίου 2021.

Εκτός των ως άνω, με χθεσινή του εγκύκλιο, το Υπουργείο Εργασίας γνωστοποίησε την υποχρέωση συνολικά των εργοδοτών να διευκολύνουν με κάθε τρόπο τους εργαζομένους τους που έχουν κλείσει ραντεβού για εμβολιασμό εντός του ωραρίου εργασίας, ως προς την προσέλευσή τους στα εμβολιαστικά κέντρα. Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα στους εργαζόμενους για τους οποίους ισχύουν τα παραπάνω να απουσιάσουν από την εργασία τους με δικαιολογημένη άδεια έως 3 ωρών, χωρίς να επηρεάζονται οι αποδοχές τους.

Μόλις έχουμε στην κατοχή μας την τελική Υπουργική Απόφαση ή πληροφόρηση για οποιοδήποτε σχετικό μέτρο, θα σας ενημερώσουμε κατάλληλα.


 

Με εκτίμηση
Εμποροεπαγγελματικός Συλλόγος Βελβεντού

logo final with bold text white1979x1746

 

 

WWF: Πρόσκληση υποβολής προτάσεων επιχορήγησης στους αλιείς μικρής κλίμακας

 

 anko wwf alieia main page article

 

Το WWF CALL FOR GRANTS είναι ένας χρηματοδοτικός μηχανισμός με τον οποίο επιδιώκεται να επιταχυνθεί η χρήση της διαθέσιμης χρηματοδότησης από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας (ΕΤΘΑ) για την προώθηση της βιώσιμης αλιείας μικρής κλίμακας στη Μεσόγειο.

Το WWF CALL FOR GRANTS επιθυμεί να αυξήσει τον αριθμό των αιτημάτων χρηματοδότησης που υποβάλλονται στο ΕΤΘΑ παρέχοντας στους αλιείς μικρής κλίμακας:

  • αρχικό κεφάλαιο υπό τη μορφή επιχορήγησης (από 5.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ), το οποίο πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως συγχρηματοδότηση στο αίτημα χρηματοδότησης από το ΕΤΘΑ ως προς τα κεφάλαια που διαχειρίζονται οι εθνικές αρχές του ΕΤΘΑ, ΚΑΙ
  • τεχνική υποστήριξη για τη σύνταξη του αιτήματος χρηματοδότησης από το ΕΤΘΑ.

Οι επιλέξιμοι αλιείς μικρής κλίμακας από την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Σλοβενία, την Κροατία και την Ελλάδα, οι οποίοι ενδιαφέρονται να λάβουν αρχικό κεφάλαιο και τεχνική υποστήριξη για τη σύνταξη του αιτήματος χρηματοδότησης από το ΕΤΘΑ, καλούνται να υποβάλουν προτάσεις έργου σύμφωνα με τους κανόνες και τα κριτήρια της παρούσας πρόσκλησης υποβολής προτάσεων επιχορήγησης.

 

Στόχοι του WWF Call for Grants

Το WWF CALL FOR GRANTS επιδιώκει τους ακόλουθους στόχους:

  • Παροχή της απαραίτητης συγχρηματοδότησης και τεχνικής υποστήριξης στους αλιείς μικρής κλίμακας της Μεσογείου, ώστε να υποβάλουν αίτηση στο ΕΤΘΑ, για να υλοποιήσουν δράσεις για μια πιο βιώσιμη αλιεία.
  • Βελτίωση της ικανότητας των αλιέων μικρής κλίμακας για την υποβολή αίτησης στο ΕΤΘΑ.
  • Αύξηση του ενδιαφέροντος των αλιέων μικρής κλίμακας για το ΕΤΘΑ και προαγωγή της χρήσης της διαθέσιμης χρηματοδότησης για ταχεία μετάβαση σε μια πιο βιώσιμη αλιεία.
  • Επιτάχυνση της υλοποίησης του Περιφερειακού σχεδίου δράσης για την αλιεία μικρής κλίμακας (ΠΣΔ-ΑΜΚ) της Γενικής Επιτροπή Αλιείας για τη Μεσόγειο (ΓΕΑΜ).

Πως λειτουργεί

Για την υποβολή αίτησης στο WWF CALL FOR GRANTS, οι αλιείς μικρής κλίμακας πρέπει να υποβάλουν προτάσεις έργου στο WWF σύμφωνα με τα κριτήρια επιλεξιμότητας και σε συμμόρφωση με αυτά.

Οι προτάσεις έργου πρέπει να περιλαμβάνουν:

  • περιγραφή των δράσεων που πρόκειται να υλοποιηθούν για τη βιώσιμη αλιεία
  • το είδος του μέτρου του αιτήματος χρηματοδότησης από το ΕΤΘΑ για το οποίο θέλετε να υποβάλετε αίτηση (Ειδικοί στόχοι ΕΤΘΑ, μέτρα ΕΤΘΑ)
  • το ποσό του αρχικού κεφαλαίου που απαιτείται ως συγχρηματοδότηση για τη σύνταξη του αιτήματος χρηματοδότησης από το ΕΤΘΑ.

Το WWF θα επιλέξει τις καλύτερες προτάσεις που θα ληφθούν και θα παρέχει σε επιλεγμένους αλιείς μικρής κλίμακας (δικαιούχους):

  • αρχικό κεφάλαιο υπό τη μορφή επιχορήγησης(από 5.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ), το οποίο πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως συγχρηματοδότηση στο αίτημα χρηματοδότησης από το ΕΤΘΑ, ΚΑΙ
  • τεχνική υποστήριξη για την προετοιμασία του αιτήματος χρηματοδότησης από το ΕΤΘΑ. Ο βοηθός τεχνικής υποστήριξης θα ελέγχει την επιλεξιμότητα του δικαιούχου από το ΕΤΘΑ, θα υποστηρίζει τη σύνταξη του αιτήματος χρηματοδότησης από το ΕΤΘΑ, θα παρέχει υποστήριξη στις διαδικασίες του ΕΤΘΑ και θα καθοδηγεί την υποβολή του αιτήματος χρηματοδότησης από το ΕΤΘΑ στην αρμόδια εθνική αρχή.

  • Πως γίνεται η υποβολή αίτησης;

Οι αλιείς μικρής κλίμακας πρέπει να υποβάλουν τις προτάσεις έργου και τις υπεύθυνες δηλώσεις (βλέπε παράγραφο 4.3) στο WWF με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνσηΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Για την υποβολή της πρότασης έργου σας, θα βρείτε το Έντυπο αίτησης εδώ και το Έντυπο υπεύθυνης δήλωσης εδώ.

Μετά την υποβολή της πρότασης έργου και της υπεύθυνης δήλωσης, οι αιτούντες θα λάβουν επιβεβαίωση μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Θα εξετασθούν μόνο οι δεόντως συμπληρωμένες προτάσεις έργου και οι υπεύθυνες δηλώσεις.

Ημερομηνίες που πρέπει να θυμάστε:

  • Έναρξη υποβολής: Μάρτιος 2021.
  • Προθεσμία λήψης αιτήσεων:15 Μαΐου 2021 στις 12:00 μ.μ.Τα έγγραφα που θα παραληφθούν μετά τις 12:00 μ.μ. της 15ης Μαΐου δεν θα ληφθούν υπόψη.

Οι αιτούντες θα ειδοποιηθούν για την απόδειξη της παραλαβής.

Σε περίπτωση οποιουδήποτε ερωτήματος σχετικά με τη διαδικασία και την πρόσκληση υποβολής προτάσεων επιχορήγησης ή τυχόν παράπονα, παρακαλείστε να γράψετε στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή να καλέσετε στο +39 345 889 21 26.

Περισσότερες πληροφορίες καθώς και όλα τα έγγραφα μπορείτε να τα θα βρείτε στην ιστοσελίδα της WWF.

 

Πηγή

 

640 επενδυτικά σχέδια υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της Πρόσκλησης «Ενίσχυση επιχειρήσεων για την εφαρμογή καινοτομιών ή/και αποτελεσμάτων έρευνας και τεχνολογίας / Επιχειρηματική Ευκαιρία στη Δυτική Μακεδονία» του Ε.Π. Δυτικής Μακεδονίας του ΕΣΠΑ 2014-2020

 

640 ependutika sxedia main photo article

 

Εντυπωσιακή ήταν η συμμετοχή των Επιχειρήσεων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο της Αναλυτικής Πρόσκλησης της Δράσης «Ενίσχυση επιχειρήσεων για την εφαρμογή καινοτομιών ή/και αποτελεσμάτων έρευνας και τεχνολογίας / Επιχειρηματική Ευκαιρία στη Δυτική Μακεδονία» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας 2014-2020, καθώς υποβλήθηκαν 640 επενδυτικά σχέδια, με συνολική αιτούμενη δημόσια δαπάνη 44.965.102,30 ευρώ, υπερκαλύπτοντας τα 5.960.000 ευρώ που ήταν η διαθέσιμη δημόσια δαπάνη της Δράσης.

Σύμφωνα με τα αρχικά στοιχεία, βάσει αυτών που δήλωσαν οι επιχειρήσεις, διαπιστώνονται τα κάτωθι:

 

640 ependutika sxedia Epixeirimatiki Efkairia 1

640 ependutika sxedia Epixeirimatiki Efkairia 2

Υπενθυμίζεται ότι η Δράση «Επιχειρηματική Ευκαιρία στη Δυτική Μακεδονία» αφορά στην Επιχορήγηση με 70% των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για την ενίσχυση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας και τη βελτίωση της ανταγωνιστικής τους θέσης. Ειδικότερα, η συγκεκριμένη Δράση στοχεύει στην ενίσχυση υφιστάμενων, νέων και υπό σύσταση μικρών, πολύ μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων όλων των τομέων οικονομικής δραστηριότητας (μεταποίηση, τουρισμός, εμπόριο, υπηρεσίες, κατασκευές, μεταφορές, κ.λ.π.) της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας που είναι και οι Δικαιούχοι της Δράσης.Στο αμέσως προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει ο έλεγχος διασταύρωσης των στοιχείων και η αξιολόγηση των αιτήσεων σύμφωνα με τις διαδικασίες που περιγράφονται στην Αναλυτική Πρόσκλησης της Δράσης.

Η Δημόσια Δαπάνη της Δράσης συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και Εθνικούς Πόρους, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Φορείς υλοποίησης της Δράσης είναι η ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ, αρμόδιος εταίρος του Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας (ΕΠ ΔΜ) του ΕΣΠΑ 2014-2020 - ΕΦΕΠΑΕ και η ΕΥΔ/ΕΠ-ΠΔΜ, ΕΣΠΑ 2014-2020.

Οι επιχειρήσεις μέσω της Δράσης έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν σε ποσοστό επιχορήγησης 70% τα επενδυτικά τους σχέδια, ελάχιστου αιτούμενου επιχορηγούμενου προϋπολογισμού 15.000€ και μέγιστου 280.000€, για την υλοποίηση δαπανών όπως : Κτηριακές εγκαταστάσεις και περιβάλλον χώρος (Ανέγερση-Ανακαίνιση-Διαμορφώσεις), Αγορά Εξοπλισμού, Μηχανημάτων και Λογισμικών, Αγορά Μεταφορικών Μέσων Επαγγελματικής και Μικτής/πολλαπλής χρήσης, έως εννέα (9) θέσεις, Κατασκευή Ιστοσελίδας/E-shop, Πιστοποίηση προϊόντων/υπηρεσιών, Σύνταξη & παρακολούθηση επενδυτικού σχεδίου, Λειτουργικές Δαπάνες, Μισθολογικό κόστος νέου προσωπικού κλπ.

Στο τέλος της παρούσας ανακοίνωσης επισυνάπτονται τα αναλυτικά σταστιστικά των υποβολών. Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή αρχείου xls.

Για την ενημέρωσή τους οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται:

  • στην ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ/EΦΕΠΑΕ (τηλ 2310-480.000, www.kepa-anem.gr, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) και
  • στην ΑΝΚΟ (Παράρτημα της ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ/ΕΦΕΠΑΕ στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας), τηλ. 2461/24022 , Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Επίσης μπορούν να αποστείλουν ηλεκτρονικά το ερώτημά τους, μέσω της ιστοσελίδας www.kepa-anem.gr (πεδίο "Στείλε το ερώτημά σου" στη διεύθυνση: https://kepa-anem.gr/steile-to-erotima-sou/), καθώς και στα: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  και Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο εδώ

 

Πηγή

 

Εστίαση - τραπεζοκαθίσματα: Παρατείνεται η δυνατότητα ατελούς παραχώρησης πρόσθετου κοινόχρηστου χώρου

 

estiash platforma anoigma

 

Με τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου του Δημόσιου Τομέα, Σύμβουλος Ακεραιότητας στη δημόσια διοίκηση και άλλες διατάξεις για τη δημόσια διοίκηση και την τοπική αυτοδιοίκηση», παρατείνεται η προθεσμία παραχώρησης στους ενδιαφερόμενους ατελώς, πέραν του αναλογούντος και προβλεπομένου στην άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου, πρόσθετου κοινόχρηστου χώρου για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, μέχρι 31.10.2021.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Άρθρο 7: Ενόψει της προοπτικής επανέναρξης λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, τα οποία αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα σε κοινόχρηστους χώρους, και της επιβολής κανόνων τήρησης αποστάσεων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVIO - 19, με την αξιολογούμενη διάταξη παρέχεται εκ νέου, και μέχρι την 31η.10.2021, η δυνατότητα ατελούς παραχώρησης από τους δήμους πρόσθετου κοινόχρηστου χώρου, ώστε και η λειτουργία των καταστημάτων να καταστεί βιώσιμη και να τηρηθούν οι προβλεπόμενες αποστάσεις μεταξύ των τραπεζοκαθισμάτων.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ

Άρθρο 7

Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε κοινοχρήστους χώρους από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (ΚΥΕ) - Τροποποίηση όρθρου 65 του ν. 4688/2020

Το πρώτο, τέταρτο, και έκτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 65 του ν. 4688/2020 (Α' 101) σχετικά με την παραχώρηση πρόσθετου κοινόχρηστου χώρου για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων τροποποιούνται και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Έως την 31η.10.2021, με απόφαση της υπηρεσίας του οικείου δήμου που είναι αρμόδια για τη διαχείριση χρήσης κοινοχρήστου χώρου, υπό την επιφύλαξη του ν. 3028/2002 (Α' 153) και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, δύναται να παραχωρείται ατελώς, πέραν του αναλογούντος και προβλεπομένου στην άδεια χρήσης κοινοχρήστου χώρου, πρόσθετος κοινόχρηστος χώρος για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, ο οποίος μπορεί να εκτείνεται σε κοινόχρηστο χώρο, συνεχόμενο ή μη της υφιστάμενης παραχώρησης, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόμενου και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται δικαιώματα έτερων δικαιούμενων της χρήσης αυτού.

Ο παραχωρούμενος χώρος μπορεί να εκτείνεται μέχρι του διπλάσιου του χώρου της αρχικής παραχώρησης ή να είναι ικανός για την ανάπτυξη του ίδιου αριθμού τραπεζοκαθισμάτων που προβλέπονται στην ήδη κατεχόμενη άδεια χρήσης, και πάντως δεν μπορεί να είναι τριπλάσιος από την αρχική παραχώρηση. Η αίτηση μπορεί να υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Προκειμένου περί πλατειών, στις οποίες προβάλλονται καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, η πρόσθετη παραχώρηση χώρου γίνεται κατ' εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 13 του β.δ. 24.9/20.10.1958 (Α' 171). Προκειμένου περί οδών, η παραχώρηση χρήσης τους λαμβάνει χώρα ύστερα από γνώμη της αρμόδιας Αστυνομικής Αρχής και αφορά το τμήμα προ των καταστημάτων ή στην προβολή αυτών. Για τους λοιπούς κοινόχρηστους χώρους ισχύει αναλόγως το άρθρο 13 του βασιλικού διατάγματος του τετάρτου εδαφίου. Δεν είναι δυνατή η ανάπτυξη μόνιμων ή προσωρινών σταθερών κατασκευών, καθώς και η εγκατάσταση ηχείων, στον χώρο που παραχωρείται σύμφωνα με το άρθρο αυτό».

 

Πηγή

 

2.561 αιτήσεις χρηματοδότησης από τις επιχειρήσεις της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας κατατέθηκαν στην ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ/ΕΦΕΠΑΕ στο πλαίσιο της Πρόσκλησης της Δράσης «e-λιανικό» του ΕΠΑνΕΚ, ΕΣΠΑ 2014 - 2020

 

e lianiko main photo article 12 4 2021

 

Η ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ Εταίρος - Περιφερειακή Μονάδα του ΕΦΕΠΑΕ με χωρική και επιχειρησιακή αρμοδιότητα στις Περιφέρειες της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας (Παράρτημα της ΚΕΠΑ - ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι η ΑΝΚΟ) ενημερώνει ότι στο πλαίσιο της Πρόσκλησης της Δράσεις "Ε-λιανικό - Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου, για την ανάπτυξη / αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος" του ΕΠΑνΕΚ, ΕΣΠΑ 2014 - 2020 υποβλήθηκαν 2.531 αιτήσεις χρηματοδότησης συνολικού χρηματοδοτούμενου προϋπολογσμού και αιτούμενης δημόσιας δαπάνης 11.935.972,11 € που θα υλοποιηθούν από τις επιχειρήσεις, στις Περιφέρειες της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.

Με βάση τα στοιχεία που δήλωσαν οι επιχειρήσεις στην αίτησή τους προκύπτει ότι :

Α) Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

  • Yποβλήθηκαν 197 αιτήσεις χρηματοδότησηςμε αιτούμενη δημόσια δαπάνη 10.226.585,42€ που κατατάσσουν την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη δεύτερη θέση πανελλαδικάως προς τον αριθμό των υποβληθεισών αιτήσεων και αιτούμενης δημόσιας δαπάνης (πανελλαδικά υποβλήθηκαν 11.503 αιτήσεις με συνολική αιτούμενη δημόσια δαπάνη 53,6 εκ. ευρώ
  • Το 87,42% των επιχειρήσεων είναι υφιστάμενες(ίδρυση πριν την 1/10/2019) με αιτούμενη δημόσια δαπάνη792.636,24 € έναντι του 12,58% των επιχειρήσεων που είναι νεοσύστατες (ίδρυση μετά την 1/10/2019) με αιτούμενη δημόσια δαπάνη 1.433.949,18€.
  • Το 97,50% των επιχειρήσεων ανήκουν στις πολύ μικρές επιχειρήσεις(από 10 έως 50 άτομα με αιτούμενη δημόσια δαπάνη 205.430,00 €) και το 0,32% στις μεσαίεςεπιχειρήσεις (από 50 έως 250 άτομα με αιτούμενη δημόσια δαπάνη 31.400,00€). Δεν υπήρξαν υποβολές από μεγάλες επιχειρήσεις.
  • Το 63,18% των επιχειρήσεων(1.388 αιτήσεις με αιτούμενη δημόσια δαπάνη376.547,30 €) θα υλοποιήσουν την επένδυση τους στην ΠΕ Θεσσαλονίκης και ακολουθούν οι ΠΕ Πιερίας με 7,37% (162 αιτήσεις με δημόσια δαπάνη 778.216,00 €), Πέλλας με 6,87% (151 αιτήσεις με δημόσια δαπάνη 731.855,00 €), Χαλκιδικής με 6,83% (150 αιτήσεις με δημόσια δαπάνη 728.477,84 €), Ημαθίας με 6,78% (149 αιτήσεις με αιτούμενη δημόσια δαπάνη 699.998,28 €), Σερρών με 6,33% (139 αιτήσεις με δημόσια δαπάνη) και Κιλκίς με 2,64% (58 αιτήσεις με δημόσια δαπάνη 267.875,00 €).

Β) Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

Υποβλήθηκαν συνολικά 364 αιτήσεις χρηματοδότησης με συνολική αιτούμενη δημόσια δαπάνη 1.706.586,09€.

  • Το 93,68% των επιχειρήσεων είναι υφιστάμενες(ίδρυση πριν την 1/10/2019) με αιτούμενη δημόσια δαπάνη 1.594.356,69 € έναντι του 6,32 %των επιχειρήσεων που είναι νεοσύστατες (ίδρυση μετά την 1/10/2019) με αιτούμενη δημόσια δαπάνη 112.230,00 €.
  • Το 97,80% των επιχειρήσεων ανήκουν στις πολύ μικρές επιχειρήσεις(έως 10 άτομα με αιτούμενη δημόσια δαπάνη 1.666.586,69 € ενώ το υπόλοιπο 2,20% των επιχειρήσεων ανήκουν στις μικρές επιχειρήσεις(από 10 έως 50 άτομα με αιτούμενη δημόσια δαπάνη 40.000,00 €) Δεν υπήρξαν υποβολές από μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.
  • Το 55,22 % των επιχειρήσεων(201 αιτήσεις με αιτούμενη δημόσια δαπάνη 926.956,31€) θα υλοποιήσουν την επένδυση τους στην ΠΕ Κοζάνηςκαι ακολουθούν οι ΠΕ Καστοριάς με 21,98% (80 αιτήσεις με δημόσια δαπάνη 778.216,00 €), Φλώρινας14,01% (51 αιτήσεις με δημόσια δαπάνη 245.434,38 €), και Γρεβενών με 8,79% (32 αιτήσεις με αιτούμενη δημόσια δαπάνη 157.600,00€) αντίστοιχα.

Και στις δύο Περιφέρειες οι περισσότερες υποβολές αφορούν στους τομείς των ειδών ιματισμού, υποδημάτων, γυναικείων ετοίμων ενδυμάτων, κοσμημάτων κ.ά.

Υπενθυμίζεται ότι οι αιτήσεις υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά μέσω του ΠΣΚΕ, www.ependyseis.gr. Η υποβολή του ξεκίνησε στις 22/2/2021 και ολοκληρώθηκε στις 5/4/2021 και ώρα 15:00.

Η συγκεκριμένη Δράση στοχεύει στην επιχορήγηση ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου για την ανάπτυξη/αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) προκειμένου να στηριχθεί η λειτουργία τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού (COVID-19), να ενισχυθεί ο βαθμός ενσωμάτωσης της ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς και ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους και να αποφευχθεί ο συνωστισμός στους εσωτερικούς χώρους.

Ο συνολικός προϋπολογισμός (Δημόσια Δαπάνη) της Δράσης για όλη τη χώρα ανέρχεται σε 80 εκ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Εθνικούς Πόρους.

Η Δράση επιχορηγεί σε ποσοστό 100% και έως 5.000€ κάθε επιχείρηση με διακριτό ΑΦΜ για την απόκτηση εξοπλισμού πληροφορικής και την υλοποίηση άυλων ενεργειών (λογισμικό/υπηρεσίες) με σκοπό την ανάπτυξη και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος που πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας της Αναλυτικής Πρόσκλησης της Δράσης.Επίσης, η Δράση επιχορηγεί σε ποσοστό 100% έως 1.500€ την αναβάθμιση υφιστάμενου ηλεκτρονικού καταστήματος εφόσον η επιχείρηση το διέθετε ήδη πριν τις 18/3/2020.

Στο αμέσως προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει ο έλεγχος και η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων (αιτήσεις) που υποβλήθηκαν σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης.

  • Για τυχόν πληροφορίες και διευκρινίσεις οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας μπορούν να επικοινωνούμε με :

α) την ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ/EΦΕΠΑΕ (τηλ 2310-480.000, www.kepa-anem.gr, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., και

β) την ΑΝΚΟ (Παράρτημα της ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ/ΕΦΕΠΑΕ στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας), τηλ. 2461/24022 , Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Επίσης οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστέλλουν τυχόν ηλεκτρονικά το ερώτημά τους μέσω της ιστοσελίδας www.kepa-anem.gr (πεδίο "Στείλε το ερώτημά σου" στη διεύθυνση: https://kepa-anem.gr/steile-to-erotima-sou/).

 

e lianiko 12 4 2021 Ypovoles

 

 

Πηγή

 

Εστίαση: Μετά το Πάσχα σηκώνει ρολά – «Ζεστό» χρήμα από τρία προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων

 

 Estiash nea metra

 

 «Φρέσκο»χρήμα θα βάλουν στα ταμεία τους το επόμενο διάστημα οι επιχειρήσεις της εστίασης μέσω τριών προγραμμάτων στήριξης, προκειμένου να προετοιμαστούν για να ανεβάσουν ρολά μετά το Πάσχα σε εξωτερικούς χώρους.

Σημειώνεται ότι τα ελάχιστα ποσά που θα δώσει η επιστρεπτέα 7 στις επιχειρήσεις της εστίασης ανέρχονται σε 1.000 ευρώ χωρίς εργαζομένους, 2.000 ευρώ με έως 5 εργαζόμενους, 4.000 ευρώ με έως 20 εργαζόμενους και 8.000 ευρώ για άνω των 20 εργαζομένων. Οι αιτήσεις μπορούν να υποβάλλονται έως τις 19 Απριλίου ενώ οι δικαιούχοι θα δουν τα χρήματα στον τραπεζικό τους λογαριασμός μέχρι τα τέλη του μήνα.

 

Τι ακολουθεί μετά την Επιστρεπτέα 7

Παράλληλα τη δύσκολη επανεκκίνηση της εστίασης έρχεται να λύσει και το νέο πρόγραμμα για την εστίαση καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου, δεν έχουν χρήματα στα ταμεία τους. Όπως ανακοινώθηκε άμεσα αναμένεται να τρέξουν οι αξιολογήσεις και οι εγκρίσεις των αιτήσεων των επιχειρήσεων της εστίασης που εντάσσονται στη δράση επιδότησης ύψους 330 εκατ. ευρώ. Με βάση αυτή περίπου 34.000 επιχειρήσεις απ’ τις 77.000 συνολικά που έχει ο κλάδος αναμένεται να λάβουν μία σημαντική ενίσχυση που θα φτάνει το 7% του ετήσιου τζίρου τους και ως το ποσό των 100.000 ευρώ προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν ως κεφάλαιο κίνησης για τα πρώτα έξοδα που απαιτούνται κατά την επαναλειτουργία τους. Δικαίωμα για την επιδότηση θα έχουν και οι επιχειρήσεις franchise υπό την προϋπόθεση πλήρωσης ορισμένων κανονιστικών κριτηρίων του ΕΣΠΑ. Επίσης θα έχουν δικαίωμα και οι επιχειρήσεις που μπορεί να μην έχουν ως κύριο ΚΑΔ αυτόν της εστίασης, αλλά το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους προέρχεται απ’ αυτόν. Η δράση αναμένεται να παραμείνει ανοικτή ως τις 31 Ιουλίου προκειμένου και να μπορέσουν να ενταχθούν σε αυτή και εποχικές επιχειρήσεις, σε τουριστικούς προορισμούς.

 

Τα κριτήρια ένταξης στη δράση είναι:

  • Α) Μείωση ετήσιου τζίρου 2020 σε σχέση με το 2019 μεγαλύτερο ή ίσο του 30%.
  • Β) Για τις επιχειρήσεις που συστάθηκαν εντός του 2019 για την πτώση του τζίρου υπολογίζεται ίσος αριθμός ημερών λειτουργίας.
  • Γ) Συσταθείσες εντός του 2020 μπαίνουν αυτοδικαίως στη δράση.
  • Δ) Επιχειρήσεις. εστίασης που ήταν σε στάδιο κατασκευής το 2019 και ξεκίνησαν να έχουν έσοδα το 2020 αντιμετωπίζονται ως συσταθείσες εντός του 2020.
  • Ε) Επιχειρήσεις εστίασης που είναι υπόχρεες σε υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ.

Πώς θα υποβάλλονται οι αιτήσεις

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στη διεύθυνση www.ependyseis.gr. Η έναρξη υποβολής αιτήσεων θα καθοριστεί από την έγκριση του καθεστώτος από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ αιτήσεις θα γίνονται δεκτές έως τις 31 Ιουλίου 2021 προκειμένου να μπορέσουν ν ενταθούν και οι εποχιακές επιχειρήσεις. Η αξιολόγηση θα είναι άμεση και η εκταμίευση της επιχορήγησης θα γίνεται αμέσως μετά την ένταξη και την έγκριση της αίτησης, ενώ οι επιχειρήσεις οφείλουν να αναλώσουν την επιχορήγηση μέχρι 31-12-2021. Ο έλεγχος θα γίνει με βάση τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και τα δηλωθέντα έξοδα.

 

Επισημαίνεται ότι:

  • Α) Το ποσό της ενίσχυσης που θα χορηγηθεί από τη δράση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 70% του αθροίσματος των ποσών των Κωδικών 361, 363 και 364 του εντύπου των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ για το έτος 2021.
  • Β) Το άθροισμα του ποσού της δημόσιας χρηματοδότησης από την παρούσα δράση, του ποσού της δημόσιας χρηματοδότησης στο πλαίσιο των δράσεων ενίσχυσης επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία COVID-19 των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ σε όλη την με την μορφή επιχορήγησης, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 100% του αθροίσματος των ποσών που αναγράφονται στον Κωδικό 367 του εντύπου των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ έτους 2021.

Σε περίπτωση που ισχύει είτε το (Α) είτε/και το (Β) τότε το ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης της παρούσας δράσης καταλογίζεται ως αχρεωστήτως καταβληθέν και επιστρέφεται από τον λήπτη της ενίσχυσης.

Λόγω ένταξης στο προσωρινό πλαίσιο κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ, ως δράση πανδημίας, θα εγκριθεί και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

 

Δικαιούχοι

Βασική προϋπόθεση για να ενταχθεί μία επιχείρηση της εστίασης στη Δράση είναι να έχει δηλώσει απώλεια τζίρου 30% και πάνω το 2020 σε σύγκριση με το 2019. Στις περιπτώσεις επιχειρήσεων που συστάθηκαν εντός του 2019 η σύγκριση θα γίνει με βάση τον ίδιο αριθμό ημερών που λειτούργησε η επιχείρηση κατά την πρώτη χρήση. Οι επιχειρήσεις δε που συστάθηκαν εντός του 2020 αυτοδικαίως εντάσσονται στη Δράση και άρα έχουν πρόσβαση στην επιδότηση.

Σύμφωνα με τη Δράση, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν αναλώσει την επιχορήγηση ως το τέλος της χρονιάς, κάτι που θα ελεγχθεί απ’ τις Αρχές με βάση τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και τα έξοδα που οι επιχειρήσεις θα δηλώσουν.

 

Πάγιες δαπάνες

Το τρίτο πρόγραμμα θα είναι αυτό της επιδότησης των παγίων δαπανών που θα ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα και αφορά επιχειρήσεις με σημαντική πτώση τζίρου το 2020, οι δαπάνες των οποίων δεν καλύφθηκαν πλήρως από τα μέτρα ενίσχυσης.

Από τη μία πλευρά του λογαριασμού θα μπουν οι δαπάνες για μισθούς, ασφαλιστικές εισφορές, φως, νερό, τηλέφωνο, ενοίκια , τόκους και λειτουργικά έξοδα. Από την άλλη οι ενισχύσεις που έχει λάβει η επιχείρηση. Μεγάλο μέρος των ακάλυπτων παγίων δαπανών, θα καλυφθεί από το υπουργείο Οικονομικών με τη μορφή κουπονιών συμψηφισμού με φόρους και εισφορές έως το τέλος του έτους.

Ως ενισχύσεις θα λαμβάνονται υπόψη οι ενισχύσεις που έλαβε η επιχείρηση μέσα στο 2020, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας.

Το ποσοστό της ενίσχυσης, θα προσδιοριστεί, αφού ολοκληρωθούν οι αιτήσεις των επιχειρήσεων, με βάση τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του προγράμματος (500 εκατ. ευρώ). Το ποσοστό της ενίσχυσης θα διαφοροποιείται με βάση τη πτώση του τζίρου, καθώς θα είναι υψηλότερο για επιχειρήσεις που είχαν πτώση τζίρου άνω του 60%.

 

Πηγή

 

ΠΑΝΣΕΚΤΕ : Επανεκκίνηση εστίασης με επιδοτούμενο κεφάλαιο κίνησης μέσω ΕΣΠΑ


PANSEKTE INDEX PHOTO with logo

 

Το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων θέτει σε εφαρμογή νέα δράση, προϋπολογισμού 330 εκατομμυρίων ευρώ, για την παροχή κεφαλαίου κίνησης στις επιχειρήσεις εστίασης με σκοπό την αγορά πρώτων υλών για τους 2-3 πρώτους μήνες επανεκκίνησης της λειτουργίας των καταστημάτων μας.

Η δράση χρηματοδοτείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα- Επιχειρηματικότητα- Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 και αφορά επιχειρήσεις, μικρομεσαίες και μεγάλες, που έχουν κύριο ΚΑΔ ή ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα της εστίασης. Περιλαμβάνονται και οι επιχειρήσεις franchise υπό την προϋπόθεση πλήρωσης ορισμένων κανονιστικών κριτηρίων του ΕΣΠΑ.

Το ποσό της ενίσχυσης ανέρχεται στο 7% επί του τζίρου του κύριου ΚΑΔ εστίασης ή του ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα του 2019. Για τις επιχειρήσεις που έχουν συσταθεί εντός του 2019 ή εντός του 2020 το ποσό της ενίσχυσης ορίζεται ως εξής: [(κύκλος εργασιών 2019 ή 2020)/αριθμός ημερών λειτουργίας ] x 365 x 7%.

Το μέγιστο ποσό ενίσχυσης ορίζεται έως 100.000 ευρώ ανά ΑΦΜ.

Τα κριτήρια ένταξης στη δράση είναι:

  • Μείωση ετήσιου τζίρου 2020 σε σχέση με το 2019 μεγαλύτερο ή ίσο του 30%.
  • Για τις επιχειρήσεις που συστάθηκαν εντός του 2019 για την πτώση του τζίρου υπολογίζεται ίσος αριθμός ημερών λειτουργίας.
  • Συσταθείσες εντός του 2020 μπαίνουν αυτοδικαίως στη δράση.
  • Επιχειρήσεις. εστίασης που ήταν σε στάδιο κατασκευής το 2019 και ξεκίνησαν να έχουν έσοδα το 2020 αντιμετωπίζονται ως συσταθείσες εντός του 2020.
  • Επιχειρήσεις εστίασης που είναι υπόχρεες σε υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ.

 Το ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΩΝ – ΚΑΦΕΤΕΡΙΩΝ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ, θα σταθεί αρωγός των μελών – επιχειρηματιών, μέσω των εξειδικευμένων – ειδικευμένων συνεργατών του, για την καθοδήγηση - στήριξη τους αξιολογώντας  (άνευ αμοιβής)  και υποβάλλοντας την αίτηση προκειμένου να λάβουν το κεφάλαιο κίνησης για την επανεκκίνηση των επιχειρήσεων τους.              

 ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ότι την 5-4-2021 με αρ. πρωτ. 767, εστάλη έγγραφο προς τον πρωθυπουργό της χώρας στο οποίο επισημαίνουμε την ανάγκη τροποποίησης της πτώσης του τζίρου από το 30% στο 20%, διότι τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι έξι στις δέκα επιχειρήσεις της Εστίασης θα αποκλειστούν. 


Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ.


 Ο Πρόεδρος

      Τσαπατσάρης Γρηγόριος

 

PANSEKTE INDEX PHOTO FOOTER



logo final with bold text white1979x1746

 

 

 

 

Κινητοποίηση Εμπορικών Συλλόγων και παραγωγικών φορέων της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης

 

Kinhtopolihsh Emporikwn Sillogon Kozanhs

 

 

Αγαπητές και Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Η παράσταση διαμαρτυρίας της 12-04-2021 ώρα 11:00 στο Δημαρχείο Κοζάνης που οργανώνουμε από κοινού οι Εμπορικοί Σύλλογοι και παραγωγικοί φορείς του τόπου,

Είναι μία διαμαρτυρία που επιθυμούμε να γίνει μακριά από κομματικές και ιδεολογικές σκοπιμότητες σε ήρεμο κλίμα, με κόσμια συμπεριφορά και τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα κατά του Covid-19.

Μόνο με την αξιοπρεπή στάση μας μπορούμε να διασφαλίσουμε το δίκαιο των αιτημάτων μας.

Καλούμε τους Δημάρχους, τον κ. Περιφερειάρχη και τους τοπικούς βουλευτές να δώσουν το παρόν για να ακούσουν τα αιτήματά μας και να δώσουμε έτσι το μήνυμα ότι είμαστε Όλοι ΜΑΖΙ σε αυτόν τον αγώνα για το άνοιγμα της αγοράς και την επιστροφή στην κανονικότητα για το καλό του τόπου!

 

Με εκτίμηση, Οι Συμμετέχοντες στην διαμαρτυρία

Εμπορικός Σύλλογος Κοζάνης, Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Δυτικής και Κεντρικής Μακεδονίας, Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ν. Κοζάνης, Εμπορικός Σύλλογος Πτολεμαϊδας, Εμπορικός Σύλλογος Αιανής, Εμπορικός Σύλλογος Σερβίων, Εμπορικός Σύλλογος Βελβεντού, Εμπορικός Σύλλογος Σιάτιστας, Σύνδεσμος Καφετεριών και Εστίασης Κοζάνης «Ερμής», Σύλλογος Ιδιοκτητών Γυμναστηρίων Δυτικής Μακεδονίας, Σωματείο κουρέων κομμωτών Κοζάνης, Σωματείο χωρών Εστίασης Εορδαίας, Σύλλογος κομμωτών Εορδαίας, Ένωση Ραδιοταξί Εορδαίας, Σύλλογος Αυτοκινητιστών ΤΑΞΙ Ν. Κοζάνης, Σωματείο ΤΑΞΙ Κοζάνης «Άγιος Χριστόφορος», Σωματείο ΤΑΞΙ Κοζάνης My taxi, Όμιλος Δικυκλιστών Κοζάνης Ο.ΔΙ.ΚΟ, Σωματείο εκπαιδευτών Δυτικής Μακεδονίας

 

Για τον Εμποροεπαγγελματικό Σύλλογο Βελβεντού

 

Αρχική       Ο Σύλλογος      Το Βελβεντό      Τα Νέα μας       Επικοινωνία         Χρήσιμα Τηλέφωνα

 

Copyright © 2015 - 2024

    Εμπορoεπαγγελματικός Σύλλογος Βελβεντού     

                                                                   
 Design & Development with
 by Aristotelis