Σύνδεση

Σύνδεση

Ταυτόχρονα με τις καλλιέργειες οι οποίες εντάσσονται στον Κανονισμό του ΕΛ.Γ.Α. θα αποζημιωθούν και οι καλλιέργειες οι οποίες κατά την έλευση του παγετού δεν ήταν στο στάδιο της ανθοφορίας. 

 
elga perifereia dutikis makedonias

Το θέμα των αποζημιώσεων από τον ΕΛ.Γ.Α. ήταν το αντικείμενο της συζήτησης του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Κασαπίδη με τον Πρόεδρο του ΕΛ.Γ.Α. Ανδρέα Λυκουρέντζο, κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα.

Από τη συνάντηση προέκυψε ότι εντάσσονται και θα αξιολογηθούν με τους όρους του Κανονισμού του ΕΛ.Γ.Α. και οι καλλιέργειες, οι οποίες κατά την έλευση του παγετού δεν ήταν στο στάδιο της ανθοφορίας και τυπικά δεν αποζημιώνονται από τον ισχύοντα Κανονισμό του ΕΛ.Γ.Α.

synantisi kasapidi me lykoyrentzo elga

Για τις καλλιέργειες αυτές θα καταβληθούν αποζημιώσεις στους πληγέντες παραγωγούς.

Αντικείμενο συζήτησης αποτέλεσε επίσης, η πορεία του εκτιμητικού έργου η οποία εξελίσσεται ικανοποιητικά, ιδιαίτερα μετά την ενίσχυση του Υποκαταστήματος του ΕΛ.Γ.Α. Κοζάνης με 25 επιπλέον Γεωπόνους – Εκτιμητές.

Τέλος, έγινε αναφορά στο Σχέδιο της Κυβέρνησης για την ενίσχυση του ΕΛ.Γ.Α. προκειμένου ο

Οργανισμός να είναι σε θέση να προχωρήσει σε πληρωμές αποζημιώσεων εγκαίρως, δηλαδή την περίοδο κατά

την οποία οι αγρότες θα εισέπρατταν χρήματα από την διάθεση της παραγωγής τους στην εσωτερική αγορά

και στο εξωτερικό.

 

 

Πηγή

 

Οι Περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας με κοινή τους επιστολή στα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Τουρισμού, ζητούν την Σιδηροδρομική διασύνδεση Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας με Πόγραδετς

Railway interface


Ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικής Ανάπτυξης Γιώργος Βαβλιάρας σε συνεργασία με τον Εντεταλμένο Σύμβουλο Τουρισμού Θεσσαλίας, Γιάννη Μπουτίνα, απέστειλαν από κοινού επιστολή στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή και στον Υπουργό Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη, ζητώντας την Σιδηροδρομική Διασύνδεση Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας με Πόγραδετς.

Πιο συγκεκριμένα, στο έγγραφό τους επισημαίνουν τα οφέλη μιας τέτοιας διασύνδεσης η οποία θα διευκολύνει την πρόσβαση από και προς τις δύο περιφέρειες και θα εξυπηρετήσει τη μεταφορά προϊόντων ενισχύοντας την επιχειρηματικότητα.

Επίσης θα ενδυναμώσει την τουριστική κίνηση των δύο περιφερειών αυξάνοντας την επισκεψιμότητα ενώ παράλληλα θα ενδυναμωθούν ειδικές μορφές τουρισμού όπως ο θρησκευτικός, ενώνοντας τα Μετέωρα με το θρησκευτικό απόθεμα της Δυτικής Μακεδονίας και θα προωθηθούν περαιτέρω οι τουριστικοί προορισμοί.

Τέλος τονίζεται ότι οι όμορες Περιφέρειες Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας, μέσω αυτής της σιδηροδρομικής

διασύνδεσης, θα βοηθηθούν σε μια ισόρροπη και ήπια ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος αλλά και σε μια

απαρχή συνεργασίας για την “Σιδηροδρομική Εγνατία”.

 


Πηγή

 

Η ΕE εγκρίνει ελληνικό πρόγραμμα εγγυήσεων ύψους 30 εκατ. ευρώ για τη στήριξη ΜμΕ του Κατασκευαστικού τομέα που έχουν πληγεί από τον Covid


greek guarantees program

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ελληνικό καθεστώς ύψους 30 εκατ. ευρώ για τη στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων του κατασκευαστικού τομέα που έχουν πληγεί από την έξαρση του κορονοϊού. Το καθεστώς εγκρίθηκε βάσει του προσωρινού πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις.

Σύμφωνα με το καθεστώς, η κρατική στήριξη θα δοθεί υπό μορφή δανειακών εγγυήσεων και άμεσων επιχορηγήσεων. Το καθεστώς θα υλοποιηθεί από την «Εγγύηση Επιχειρήσεων ΕΑΤ-ΤΜΕΔΕ για την COVID-19», ένα νέο Ταμείο, το οποίο συστάθηκε από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα σε συνεργασία με το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ). Με βάση το μέτρο θα χορηγηθούν μερικές εγγυήσεις για επιλέξιμα δάνεια κεφαλαίων κίνησης, τα οποία χορηγούνται από ενδιάμεσους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς. Επιπλέον, το μέτρο θα καταστήσει δυνατή την επιδότηση των προμηθειών δανειακής εγγύησης, υπό μορφή άμεσων επιχορηγήσεων.

Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι το καθεστώς συνάδει με τις προϋποθέσεις που θέτει το προσωρινό πλαίσιο. Ειδικότερα, όσον αφορά τις δανειακές εγγυήσεις,

i) η ενίσχυση θα καλύπτει εγγυήσεις δανείων για κεφάλαια κίνησης με περιορισμένη διάρκεια και ύψος,

ii) τα ετήσια επιτόκια των δανείων τηρούν τα ελάχιστα επίπεδα που προβλέπονται στο προσωρινό πλαίσιο και

iii) το μέτρο περιορίζει τον κίνδυνο που αναλαμβάνει το κράτος σε 80 % κατά μέγιστο. Όσον αφορά τις άμεσες επιχορηγήσεις, η ενίσχυση δεν θα υπερβαίνει τα 1,8 εκατ. ευρώ ανά επιχείρηση.

Η στήριξη στο πλαίσιο του καθεστώτος θα χορηγηθεί το αργότερο στις 31 Δεκεμβρίου 2021.

Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μέτρο είναι αναγκαίο, κατάλληλο και αναλογικό για την άρση σοβαρής διαταραχής της οικονομίας κράτους μέλους, σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο β) της ΣΛΕΕ και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο. Σε αυτή τη βάση, η Επιτροπή ενέκρινε το μέτρο βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το προσωρινό πλαίσιο και τα άλλα μέτρα που έχει λάβει η Επιτροπή για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού είναι διαθέσιμες εδώ. Η μη εμπιστευτική εκδοχή της απόφασης θα δημοσιευτεί με αριθμό υπόθεσης SA.62835 στο μητρώο κρατικών ενισχύσεων στον ιστότοπο της Επιτροπής για τον ανταγωνισμό αφ' ης στιγμής διευθετηθούν τυχόν ζητήματα απορρήτου.

 

 

Πηγή

 

Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου - Κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025

EPA 2021 2025

Με την παρούσα απόφαση καθορίζεται το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΣΔΕ) του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2025, δηλαδή το σύνολο των διαδικασιών που θα εφαρμόζουν οι διοικητικές αρχές διαχείρισης και ελέγχου του ΕΠΑ με σκοπό την αποτελεσματική εφαρμογή του και ειδικότερα των Τομεακών και Περιφερειακών Προγραμμάτων Ανάπτυξης (ΤΠΑ/ΠΠΑ) και τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση εθνικών πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).

Οι πόροι του ΕΠΑ που έχουν προϋπολογιστεί έως το 2025 ανέρχονται στα 10 δισ. ευρώ και προέρχονται από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).

Με βάση τον υφιστάμενο σχεδιασμό, 6,845 δισ. ευρώ θα διατεθούν για τα Τομεακά Προγράμματα (προγράμματα υπουργείων), 750 εκατ. ευρώ για το Αποθεματικό του ΕΠΑ, 155 εκατ. ευρώ για Ειδικά Προγράμματα Ανάπτυξης και 2,25 δισ. ευρώ για τα Περιφερειακά Προγράμματα.

Επισημαίνεται ότι το ΣΔΕ είναι κοινό για όλα τα Προγράμματα Ανάπτυξης (ΠΑ) που θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΠΑ. Μπορεί, επίσης να χρησιμοποιηθεί για τα Ειδικά Προγράμματα, εφόσον αυτό προβλέπεται στην απόφαση έγκρισής τους, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 130 του ν. 4635/2019.

Οι δυνητικοί δικαιούχοι υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα Τεχνικά Δελτία Έργου (ΤΔΕ), με συνημμένα όλα τα απαραίτητα έγγραφα, όπως αυτά έχουν προσδιοριστεί στην πρόσκληση, εντός της προθεσμίας που προσδιορίζεται από την Υπηρεσία Διαχείρισης (ΥΔ). Η αξιολόγηση των προτάσεων πραγματοποιείται από την ΥΔ, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 129 παρ. Α του ν. 4635/2019 και με βάση τη μεθοδολογία και τα κριτήρια επιλογής που ορίζονται στην πρόσκληση.

Τα κριτήρια κατηγοριοποιούνται κατ' ελάχιστον στις ακόλουθες ομάδες:

  • Πληρότητα και σαφήνεια του περιεχομένου της πρότασης και τήρηση του θεσμικού πλαισίου,
  • Σκοπιμότητα του έργου,
  • Ωριμότητα του έργου και
  • Επιχειρησιακή ικανότητα του δικαιούχου. Τα κριτήρια αυτά μπορούν να εξειδικεύονται κατά περίπτωση από τις ΥΔ οι οποίες μπορούν να προσθέσουν και άλλα.

Η αξιολόγηση μπορεί να είναι άμεση ή συγκριτική. Κατά τη διενέργεια της αξιολόγησης, η ΥΔ μπορεί να ζητήσει την υποβολή συμπληρωματικών στοιχείων ή και διευκρινίσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην πρόσκληση.

Σημειώνεται ότι το ΕΠΑ μπορεί να χρηματοδοτήσει και δαπάνες που μπορεί να πραγματοποιήθηκαν (υλοποίηση φυσικού και οικονομικού αντικειμένου) σε ημερομηνία προγενέστερη της έναρξής του.

Κατεβάστε το σχετικό ΦΕΚ εδώ


 

Πηγή

 

Προϋπολογισμός της ΕΕ για το 2022: Επιτάχυνση της ανάκαμψης της Ευρώπης και πρόοδος προς ένα πράσινο, ψηφιακό και ανθεκτικό μέλλον

 
Budget ΕΕ

 

Η Επιτροπή πρότεινε χτες 8 Ιουνίου ετήσιο προϋπολογισμό της ΕΕ ύψους 167,8 δισ. ευρώ για το 2022, ο οποίος θα συμπληρωθεί με περίπου 143,5 δισ. ευρώ υπό μορφή επιχορηγήσεων στο πλαίσιο του NextGenerationEU. Η συνδυασμένη ικανότητα παρέμβασής τους θα κινητοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για την τόνωση της οικονομικής ανάκαμψης, τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Θα δοθεί προτεραιότητα στις πράσινες και ψηφιακές δαπάνες ώστε να καταστεί η Ευρώπη ανθεκτικότερη και να προετοιμαστεί καλύτερα για το μέλλον.

Ο επίτροπος κ. Γιοχάνες Χαν, αρμόδιος για τον προϋπολογισμό της ΕΕ, δήλωσε:

Budget ΕΕ

«Σήμερα, προωθούμε πρωτοφανή επίπεδα χρηματοδοτικής στήριξης για να ενισχύσουμε την ανάκαμψη της Ευρώπης´ από τις υγειονομικές και οικονομικές κρίσεις. Θα βοηθήσουμε τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τις περιφέρειες που έχουν πληγεί περισσότερο από την πανδημία. Θα επενδύσουμε στην ανθεκτικότητα της Ευρώπης και στον εκσυγχρονισμό της μέσω της πράσινης και της ψηφιακής μετάβασης. Η επαναφορά της Ευρώπης σε ορθή τροχιά, η επιτάχυνση της ανάκαμψής της και η προετοιμασία της για το μέλλον αποτελούν τις κύριες προτεραιότητές μας!»

Το σχέδιο προϋπολογισμού για το 2022, με την ενίσχυση του NextGenerationEU, διοχετεύει κεφάλαια εκεί όπου μπορούν να κάνουν τη μεγαλύτερη διαφορά, με βάση τις πιο κρίσιμες ανάγκες ανάκαμψης των κρατών μελών της ΕΕ και των εταίρων μας σε ολόκληρο τον κόσμο.

Η χρηματοδότηση θα βοηθήσει στην ανοικοδόμηση και τον εκσυγχρονισμό της Ένωσής μας, προωθώντας την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και ενισχύοντας τον ρόλο της Ευρώπης στον κόσμο.

Ο προϋπολογισμός αντικατοπτρίζει τις πολιτικές προτεραιότητες της ΕΕ, οι οποίες είναι σημαντικές για τη διασφάλιση της βιώσιμης ανάκαμψης. 
Για τον σκοπό αυτό, η Επιτροπή προτείνει την κατανομή (σε αναλήψεις υποχρεώσεων):

  • 118,4 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις από το NextGenerationEU στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΜΑΑ) για τον μετριασμό των οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού, και για να καταστούν οι οικονομίες και οι κοινωνίες της ΕΕ πιο βιώσιμες, ανθεκτικές και καλύτερα προετοιμασμένες για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της πράσινης και της ψηφιακής μετάβασης.
  • 53,0 δισ. ευρώ για την κοινή γεωργική πολιτική και 972 εκατ. ευρώ για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας, για τους Ευρωπαίους γεωργούς και αλιείς, αλλά και για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας του αγροδιατροφικού και του αλιευτικού τομέα και την παροχή των απαραίτητων δυνατοτήτων για διαχείριση κρίσεων.
  • Το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ) θα μπορούσε να λάβει επιπλέον 5,7 δισ. ευρώ από το NextGenerationEU.
  • 36,5 δισ. ευρώ για την περιφερειακή ανάπτυξη και συνοχή, ενισχυμένα με 10,8 δισ. ευρώ από το NextGenerationEU στο πλαίσιο του REACT-EU για τη στήριξη της αντιμετώπισης και της αποκατάστασης κρίσεων.
  • 14,8 δισ. ευρώ για τη στήριξη των εταίρων μας και των συμφερόντων μας στον κόσμο, εκ των οποίων 12,5 δισ. ευρώ στο πλαίσιο του Μηχανισμού Γειτονίας, Ανάπτυξης και Διεθνούς Συνεργασίας - Η Ευρώπη στον κόσμο (ΜΓΑΔΣ - Η Ευρώπη στον κόσμο) και 1,6 δισ. ευρώ για την ανθρωπιστική βοήθεια (HUMA).
  • 13,1 δισ. ευρώ για την έρευνα και την καινοτομία, εκ των οποίων 12,2 δισ. ευρώ για το εμβληματικό ερευνητικό πρόγραμμα της Ένωσης «Ορίζων Ευρώπη». Τούτο θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί με επιπλέον 1,8 δισ. ευρώ από το NextGenerationEU.
  • 5,5 δισ. ευρώ για ευρωπαϊκές στρατηγικές επενδύσεις, εκ των οποίων 1,2 δισ. ευρώ για το InvestEU στο πλαίσιο βασικών προτεραιοτήτων (έρευνα και καινοτομία, διττή πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, τομέας της υγείας και στρατηγικές τεχνολογίες), 2,8 δισ. ευρώ για τη διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» για τη βελτίωση των διασυνοριακών υποδομών και 1,2 δισ. ευρώ για το πρόγραμμα Ψηφιακή Ευρώπη με στόχο τη διαμόρφωση του ψηφιακού μέλλοντος της Ένωσης. Το InvestEU θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί με επιπλέον 1,8 δισ. ευρώ από το NextGenerationEU.
  • 17,9 δισ. ευρώ για επενδύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό, στην κοινωνική συνοχή και στις αξίες, εκ των οποίων 13,3 δισ. ευρώ για το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+ με στόχο τη στήριξη της απασχόλησης, των δεξιοτήτων και της κοινωνικής ένταξης, 3,4 δισ. ευρώ για το Erasmus+ με στόχο τη δημιουργία ευκαιριών εκπαίδευσης και κινητικότητας για τους ανθρώπους, 401 εκατ. ευρώ για τη στήριξη καλλιτεχνών και δημιουργών σε όλη την Ευρώπη και 253 εκατ. ευρώ για την προώθηση της δικαιοσύνης, των δικαιωμάτων και των αξιών·
  • 2,1 δισ. ευρώ για δαπάνες που προορίζονται για το διάστημα, κυρίως για το Ευρωπαϊκό Διαστημικό Πρόγραμμα, το οποίο θα συγκεντρώνει τις δράσεις της Ένωσης σε αυτόν τον στρατηγικό τομέα.
  • 1,9 δισ. ευρώ για το περιβάλλον και τη δράση για το κλίμα, εκ των οποίων 708 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα LIFE για τη στήριξη του μετριασμού της κλιματικής αλλαγής και της προσαρμογής σε αυτήν, και 1,2 δισ. ευρώ για το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης, ώστε να διασφαλιστεί ότι η πράσινη μετάβαση θα λειτουργήσει για όλους. Το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί με επιπλέον 4,3 δισ. ευρώ από το NextGenerationEU.
  • 1,9 δισ. ευρώ για την προστασία των συνόρων μας, εκ των οποίων 780 εκατ. ευρώ για το Ταμείο για την ολοκληρωμένη διαχείριση των συνόρων (IBMF) και 758 εκατ. ευρώ για τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής (Frontex).
  • 1,9 δισ. ευρώ για τη στήριξη των υποψήφιων και δυνάμει υποψήφιων χωρών ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της διαδικασίας προσχώρησης της Ένωσης, κυρίως μέσω του Μηχανισμού Προενταξιακής Βοήθειας (ΜΠΒ ΙΙΙ).
  • 1,3 δισ. ευρώ για δαπάνες που σχετίζονται με τη μετανάστευση, εκ των οποίων 1,1 δισ. ευρώ για τη στήριξη των μεταναστών και των αιτούντων άσυλο σύμφωνα με τις αξίες και τις προτεραιότητές μας.
  • 1,2 δισ. ευρώ για την αντιμετώπιση των προκλήσεων στον τομέα της άμυνας και της κοινής ασφάλειας, εκ των οποίων 950 εκατ. ευρώ για τη στήριξη της ανάπτυξης ικανοτήτων και της έρευνας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Άμυνας (ΕΤΑ), καθώς και 232 εκατ. ευρώ για τη στήριξη της στρατιωτικής κινητικότητας.
  • 905 εκατ. ευρώ για τη διασφάλιση της λειτουργίας της ενιαίας αγοράς, συμπεριλαμβανομένων 584 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα για την ενιαία αγορά, και σχεδόν 200 εκατ. ευρώ για εργασίες σχετικά με την καταπολέμηση της απάτης, τη φορολογία και τα τελωνεία.
  • 789 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα EU4Health για τη διασφάλιση ολοκληρωμένης υγειονομικής ανταπόκρισης στις ανάγκες των ανθρώπων, καθώς και 95 εκατ. ευρώ για τον μηχανισμό πολιτικής προστασίας της Ένωσης (rescEU), ώστε να είναι δυνατή η ταχεία ανάπτυξη επιχειρησιακής βοήθειας σε περίπτωση κρίσης. Το rescEU θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί επιπλέον με 680 εκατ. ευρώ από το NextGenerationEU.
  • 600 εκατ. ευρώ για την ασφάλεια, εκ των οποίων 227 εκατ. ευρώ για το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας (ΤΕΑ), το οποίο θα καταπολεμήσει την τρομοκρατία, τη ριζοσπαστικοποίηση, το οργανωμένο έγκλημα και το έγκλημα στον κυβερνοχώρο.

Το σχέδιο προϋπολογισμού για το 2022 αποτελεί μέρος του μακροπρόθεσμου προϋπολογισμού της Ένωσης, όπως εγκρίθηκε στα τέλη του 2020, και επιδιώκει να μετατρέψει τις προτεραιότητές του σε συγκεκριμένα ετήσια αποτελέσματα. Ως εκ τούτου, σημαντικό μέρος των κονδυλίων θα διατεθεί για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με τον στόχο να δαπανηθεί το 30 % του μακροπρόθεσμου προϋπολογισμού και του μέσου ανάκαμψης NextGenerationEU για την εν λόγω προτεραιότητα πολιτικής.

Ιστορικό

Το σχέδιο προϋπολογισμού της ΕΕ για το 2022 περιλαμβάνει δαπάνες στο πλαίσιο του NextGenerationEU, που θα χρηματοδοτηθούν με δανεισμό από τις κεφαλαιαγορές, και τις δαπάνες που καλύπτονται από τις πιστώσεις έως τα ανώτατα όρια του μακροπρόθεσμου προϋπολογισμού, που χρηματοδοτούνται από ιδίους πόρους. Για τις τελευταίες, προτείνονται δύο ποσά για κάθε πρόγραμμα στο σχέδιο προϋπολογισμού - αναλήψεις υποχρεώσεων και πληρωμές. Οι «αναλήψεις υποχρεώσεων» αφορούν τη χρηματοδότηση που μπορεί να συμφωνηθεί βάσει συμβάσεων εντός συγκεκριμένου έτους και οι «πληρωμές» αφορούν τα ποσά που καταβάλλονται πραγματικά. Ο προτεινόμενος προϋπολογισμός της ΕΕ για το 2022 περιλαμβάνει αναλήψεις υποχρεώσεων ύψους 167,8 δισ. ευρώ και πληρωμές ύψους 169,4 δισ. ευρώ. Όλα τα ποσά είναι σε τρέχουσες τιμές.

Οι πραγματικές πληρωμές NextGenerationEU - και οι χρηματοδοτικές ανάγκες για τις οποίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αναζητήσει χρηματοδότηση από την αγορά - μπορεί να είναι χαμηλότερες και θα βασίζονται σε ακριβείς εκτιμήσεις που εξελίσσονται με την πάροδο του χρόνου. Η Επιτροπή θα συνεχίσει να δημοσιεύει εξαμηνιαία σχέδια χρηματοδότησης για την παροχή πληροφοριών σχετικά με τους προγραμματισμένους όγκους εκδόσεων τίτλων της κατά τους προσεχείς μήνες.

Με προϋπολογισμό ύψους 807 δισ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές, το NextGenerationEU θα συμβάλει στην αποκατάσταση της άμεσης οικονομικής και κοινωνικής ζημίας που προκλήθηκε από την πανδημία του κορονοϊού και θα προετοιμάσει την ΕΕ για το μέλλον. Το μέσο θα συμβάλει στην οικοδόμηση της ΕΕ μετά τη νόσο COVID-19, η οποία θα είναι πιο πράσινη, πιο ψηφιακή, πιο ανθεκτική, και καλύτερα προσαρμοσμένη στις τρέχουσες και στις επερχόμενες προκλήσεις. Το κεντρικό στοιχείο του NextGenerationEU είναι ο Μηχανισμός Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας - ένα μέσο παροχής επιχορηγήσεων και δανείων για τη στήριξη μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων στα κράτη μέλη της ΕΕ. Οι συμβάσεις/αναλήψεις υποχρεώσεων στο πλαίσιο του NextGenerationEU μπορούν να συναφθούν έως το τέλος του 2023, ενώ οι πληρωμές που συνδέονται με τον δανεισμό θα ακολουθήσουν έως το τέλος του 2026.

Μετά την έγκριση της απόφασης για τους ιδίους πόρους από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, η Επιτροπή μπορεί πλέον να αρχίσει να αντλεί πόρους για να χρηματοδοτήσει την ανάκαμψη στην Ευρώπη μέσω του NextGenerationEU.

Διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση για την Δράση «Επιδότηση Κεφαλαίου Κίνησης σε Επιχειρήσεις Εστίασης για Προμήθεια Πρώτων Υλών - ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΕΣΤΙΑΣΗΣ» ΕΠΑνΕΚ, ΕΣΠΑ 2014-2020

 

Epidotisi Estiash

 

Πρόσκληση σε διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση

Στο πλαίσιο του σχεδιασμού σειράς ενημερωτικών εκδηλώσεων από την Ειδική Γραμματεία ΕΤΠΑ & ΤΣ/Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠΑνΕΚ και τον ΕΦΕΠΑΕ, η ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ, εταίρος του ΕΦΕΠΑΕ με χωρική αρμοδιότητα στις Περιφέρειες της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με την ΑΝΚΟ (Παράρτημα ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας) και τα Επιμελητήρια, μέλη της ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ, της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας σας προσκαλούν στην διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση που συνδιοργανώνουν με θέμα:

Ερωτήσεις-Απαντήσεις & Χρήσιμες επισημάνσεις για την ορθή υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης στη Δράση του ΕΠΑνΕΚ «Επιδότηση Κεφαλαίου Κίνησης σε Επιχειρήσεις Εστίασης για Προμήθεια Πρώτων Υλών - ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΕΣΤΙΑΣΗΣ»

την Τρίτη 15/6/2021 στις 18:30

Για τη συμμετοχή τους στην εκδήλωση οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να συμπληρώσουν οπωσδήποτε μέχρι τη Δευτέρα 14/6/2021 την ακόλουθη φόρμα εγγραφής με τα ερωτήματά τους προκειμένου να απαντηθούν, κατά προτεραιότητα, στην εκδήλωση.

Φόρμα Εγγραφής

Στους συμμετέχοντες θα σταλεί έγκαιρα το link με τις οδηγίες σύνδεσης & συμμετοχής στην εκδήλωση.


Πληροφορίες

  • ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ (τηλ. 2310-480.000, kepa-anem.grΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)
  • ANKO (τηλ. 24610-24022, www.anko.gr και Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 24610.27946 (εσωτ.677)
  • Eπιμελητήρια Δυτικής Μακεδονίας

Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη Δράση στοχεύει στην επιχορήγηση ΜμΕ και Μεγάλων Επιχειρήσεων του κλάδου της εστίασης για τη στήριξη μετά την επανεκκίνηση της λειτουργίας τους, υπό το καθεστώς της πανδημίας της νόσου COVID-19, με την προμήθεια πρώτων υλών απαραίτητων για τη λειτουργία τους.

Ο συνολικός προϋπολογισμός (Δημόσια Δαπάνη) της Δράσης ανέρχεται σε 330 εκατ. ευρώ για το σύνολο των περιφερειών της χώρας, τα οποία κατανέμονται σε 280 εκατ. ευρώ για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και 50 εκατ. ευρώ για Μεγάλες Επιχειρήσεις, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Εθνικούς Πόρους.

Οι αιτήσεις χρηματοδότησης μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά υποβάλλονται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Η υποβολή των αιτήσεων ξεκίνησε στις 14/5/2021 και ώρα 10:00π.μ. και η καταληκτική προθεσμία υποβολής είναι στις 30/7/2021 και ώρα 15:00.

Στην εκδήλωση οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να απευθύνουν ερωτήσεις και να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα που θα τους βοηθήσει να υποβάλουν πλήρη αίτηση χρηματοδότησης.

Κατεβάστε το επισυναπτόμενο αρχείο την πρόσκληση της εκδήλωσης εδώ


 

Πηγή

 

 

Ολοκληρωμένο οικοσύστημα υδρογόνου στη Δυτική Μακεδονία – Ο «Λευκός Δράκος» των 8 δισ. ευρώ και η ξέφρενη κούρσα στο… Ελ Ντοράντο του υδρογόνου

 

white dragon h2

 

Καθώς η εποχή που το υδρογόνο θα γίνει το πράσινο καύσιμο του κλάδου των μεταφορών δεν είναι τόσο μακριά, η επέκταση των ενεργειακών εταιρειών στην παραγωγή και μεταφορά υδρογόνου, προχωρά με γρήγορους ρυθμούς. Κοινή πεποίθηση όλων είναι ότι πρέπει να είναι παρόντες στις εξελίξεις που έρχονται στις τεχνολογίες παραγωγής υδρογόνου για να μειώσουν το αποτύπωμά τους και να έχουν παρουσία στην αγορά ενέργειας του μέλλοντος.

Γι αυτό και προχωρούν δυναμικά οι σχεδιασμοί για τη δημιουργία ευρωπαϊκού δικτύου για τη μεταφορά υδρογόνου, σχέδια που ακολουθεί ο ΔΕΣΦΑ προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν στην Ελλάδα. Αλλά για να μπει το υδρογόνο στις μεταφορές, απαιτείται συστηματική επένδυση στις τεχνολογίες του υδρογόνου μια έρευνα που πραγματοποιείται στενά συνδεδεμένη με την αγορά.

Θέλοντας να προλάβουν την επανάσταση που έρχεται, μικροί και μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι αλλά και βιομηχανίες σχεδιάζουν προτάσεις με στόχο την έγκαιρη είσοδό τους στη νέα αγορά του υδρογόνου, διεκδικώντας μερίδιο στη νέα εποχή.

Η χρήση του υδρογόνου, ως ενεργειακό καύσιμο, θα δημιουργήσει νέα δεδομένα και αποτελεί μεγάλη ευκαιρία τόσο για τους ομίλους που θα δραστηριοποιηθούν με επιτυχία στη νέα αυτή αγορά, όσο και για τις εθνικές οικονομίες που γρήγορα θα προετοιμαστούν ώστε να το υιοθετήσουν.

Οι μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι της χώρας ΕΛΠΕ, Μotor Oil, Energean, Mytilineos, ΔΕΗ και Copelouzos σχεδιάζουν επενδύσεις στο υδρογόνο για να πρωταγωνιστήσουν στην αγορά του μέλλοντος.

Ωστόσο, μεταξύ των προτάσεων που κατατέθηκαν στο πλαίσιο του Προγράμματος Σημαντικών Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI) «Υδρογόνο», ξεχωρίζει η εθνική πρόταση ύψους 8 δις. για το WhiteDragon.

 

Ποιος είναι ο Λευκός Δράκος

Στην εθνική πρόταση «White Dragon» συμμετέχουν οι μεγαλύτεροι ενεργειακοί όμιλοι της χώρας.

Η ΔΕΠΑ Εμπορίας ως συντονιστής του έργου, σε συνεργασία με την Advent Technologies, την Damco Energy (Όμιλος Κοπελούζου), τη ΔΕΗ, το ΔΕΣΦΑ, τα ΕΛΠΕ, την Motor Oil, την Σωληνουργεία Κορίνθου, τον TAP και την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ υπέβαλαν, προς την Ελληνική Κυβέρνηση και την Ε.Ε., την επενδυτική πρότασή τους, συνολικού ύψους άνω των 8 δισ. ευρώ, για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου έργου πράσινου υδρογόνου στην Ελληνική επικράτεια, που καλύπτει ολόκληρη την αλυσίδα αξίας του υδρογόνου.

Το «White Dragon» έχει την έμπρακτη υποστήριξη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και αποτελεί την εξέλιξη της αρχικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, το Σεπτέμβριο του 2019 στις Βρυξέλλες, του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κ. Γεώργιου Κασαπίδη. Έχει επίσης την υποστήριξη σε περιφερειακό επίπεδο του Cluster Βιοοικονομίας και Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας.

Ο πυρήνας του έργου βασίζεται στη σταδιακή αντικατάσταση των λιγνιτικών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Δυτικής Μακεδονίας και τη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας με τελικό στόχο την απανθρακοποίηση του ενεργειακού μείγματος της χώρας.

Το έργο «White Dragon» θα χρησιμοποιήσει ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια σε μεγάλη κλίμακα (GW) για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης στη Δυτική Μακεδονία. Το υδρογόνο, στη συνέχεια, θα αποθηκεύεται άμεσα (βραχυπρόθεσμη αποθήκευση υδρογόνου) και έμμεσα (διοχέτευση στον αγωγό φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ) και, μέσω κυψελών καυσίμου υψηλής θερμοκρασίας, θα προσφέρει στο ηλεκτρικό σύστημα της χώρας ηλεκτρική ενέργεια ως μία σταθερή μονάδα βάσης συμπαραγωγής πράσινης ενέργειας και θερμότητας.

Η παραγόμενη θερμότητα, ως παραπροϊόν της παραγωγής πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας, αρχικά θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί συμπληρωματικά στα δίκτυα τηλεθερμάνσεων της Δυτικής Μακεδονίας και μελλοντικά σε άλλες εφαρμογές που απαιτούν θερμότητα ή/και ψύξη (βιομηχανίες, data centers, θερμοκήπια κ.λπ.).

Επιπλέον, βασικός στόχος του έργου «White Dragon» αποτελεί η ανάπτυξη, από τις συνεργαζόμενες εταιρίες, ενός ολοκληρωμένου Βιομηχανικού Ερευνητικού Κέντρου Υδρογόνου, στο πλαίσιο του Κόμβου Υδρογόνου Υψηλής Τεχνολογίας, Έρευνας, Ανάπτυξης & Καινοτομίας που θα δημιουργηθεί στη Δυτική Μακεδονία.

Για την επιτάχυνση αυτής της ανάπτυξης, στο πλαίσιο του «White Dragon», αρχικά θα γίνει προετοιμασία του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ), ώστε να μπορεί να δεχθεί αυξανόμενα ποσοστά υδρογόνου, που θα μειώσουν το ανθρακικό αποτύπωμα του καυσίμου και θα βοηθήσουν στο ξεκίνημα της αγοράς του υδρογόνου.

Στη συνέχεια, θα υλοποιηθεί μελέτη και κατασκευή ενός αποκλειστικού αγωγού μεταφοράς υδρογόνου στην Ελλάδα (hydrogen backbone pipeline), καθώς και η υλοποίηση των πρώτων έργων υδρογόνου για τον κλάδο των μεταφορών (απορριμματοφόρα, φορτηγά, τραίνα, αυτοκίνητα) με τις κατάλληλες υποδομές για τους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου (HRS) και την οδική μεταφορά και διανομή του.

Ο αποκλειστικός αγωγός μεταφοράς υδρογόνου θα  προσφέρει δυνατότητες διασύνδεσης των αποκεντρωμένων μονάδων παραγωγής πράσινου υδρογόνου με τους μεγάλους τελικούς  καταναλωτές (διυλιστήρια, βιομηχανικές μονάδες, κ.λπ.) ώστε να τους βοηθήσει να «πρασινίσουν» τις παραγωγικές τους διαδικασίες, αλλά και τις δυνατότητες διασύνδεσης με αντίστοιχα συστήματα γειτονικών χωρών.

Τέλος, μέσω του ολοκληρωμένου έργου «White Dragon» θα διερευνηθεί η δυνατότητα μεταφοράς και η εξαγωγής υδρογόνου μέσω του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου TAP, που ήδη συνδέει την Ελλάδα με τις ευρωπαϊκές αγορές.

Τα βασικά στοιχεία του «White Dragon» είναι:         

Συνολικό κόστος επένδυσης :   8,063 δισ. €
Διάρκεια έργου :  2022 – 2029 (φάσεις R&D, FID και ΕΕΤ)
Παραγωγή υδρογόνου :  250.000 τόνοι/έτος 
Υδρογόνο για άλλες χρήσεις :  58.000 έως 71.000 τόνοι/έτος
Εξοικονόμηση : CO2 11,5 εκατομμύρια τόνοι/έτος
Δημιουργία θέσεων εργασίας :  18.000 άμεσες θέσεις εργασίας και 29.500 έμμεσες

 

Άλλα έργα υδρογόνου

Παράλληλα και άλλα έργα υδρογόνου, έχουν ανακοινωθεί και ακόμη περισσότερα σχεδιάζονται. Τα πιο χαρακτηριστικά είναι:

  • Το έργο Green Hydrogen-NEMO project, σχεδιάζεται από την Enel Green Power. Αφορά την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, που θα παράγεται από έργα που θα αναπτύξει η εταιρεία, αιολικά ή φωτοβολταϊκά, και η χρήση του θα είναι για βιομηχανική χρήση σε εργοστάσια της βιομηχανικής ζώνης του Βόλου. Ο ηλεκτρολύτης έχει υπολογιστεί στο μέγεθος των 100 MW σε 6 συστοιχίες και το έργο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2025 και να έχει διάρκεια ζωής 15 έτη.
  • Μονάδα παραγωγής υδρογόνου σε συνεργασία με το Ιδρυμα Ερευνας και Τεχνολογίας, το Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών και τη Σχολή Μηχανολόγων Ηλεκτρολόγων, σχεδιάζει η Motor Oil. Η εταιρεία έχει εκπονήσει ήδη μελέτη για τη χρήση του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου διεθνούς αγοράς, ενώ η πρόταση περιλαμβάνει και σύνδεση της μονάδας που θα κατασκευαστεί με το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ.
  •  μετεξέλιξη του διυλιστηρίου της Ελευσίνας σε πρότυπο διυλιστήριο ενεργειακής μετάβασης, σχεδιάζουν τα  ΕΛΠΕ, ενώ η εταιρεία στοχεύει και στο «πρασίνισμα» του διυλιστηρίου της Θεσσαλονίκης. Στο διυλιστήριο της Ελευσίνας προωθείται η υλοποίηση έργου «μπλε» υδρογόνου με μονάδα δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και ένα πιλοτικό έργο παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου με ηλεκτρόλυση από ενέργεια που θα παράγεται από φωτοβολταϊκό πάρκο το οποίο θα αναπτυχθεί εντός των εγκαταστάσεων του διυλιστηρίου.
  • Την κατασκευή μονάδας υδρογόνου ισχύος 100 MW στη Μεγαλόπολη σχεδιάζει η ΔΕΗ και μία αντίστοιχης ισχύος στη Δυτική Μακεδονία.  Επίσης εξετάζει να μετατρέψει τη μονάδα παραγωγής ενέργειας στην Πτολεμαΐδα 5 σε μονάδα καύσης φυσικού αερίου και υδρογόνου μετά το πέρας της περιόδου καύσης λιγνίτη.
  • Την κατασκευή μικρής κλίμακας μονάδας μπλε υδρογόνου στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Καβάλα, κοντά στο κοίτασμα του Πρίνου σχεδιάζει η Energean. Η πρότασή της αφορά  την κατασκευή εγκαταστάσεων αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα και εργοστασίου υδρογόνου στη Β. Ελλάδα, κοντά στον Πρίνο. Tο ύψος του project πλησιάζει τα 500 εκατ. δολάρια και εάν εγκριθεί, θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε. Η Ελλάδα παράγει περίπου 60 εκατ. μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα το χρόνο, επομένως το project της  Energean  υπολογίζεται ότι θα βοηθούσε τη χώρα να μειώσει τις εκπομπές της περίπου κατά 2,5 εκατ. τόνους ή κατά 4%, με περαιτέρω μειώσεις να είναι δυνατές στο μέλλον
  • Επένδυση κοντά στα 15 εκ ευρώ σε τεχνολογία υδρογόνου σχεδιάζει η Watt and Volt την οποία σχεδιάζει να έχει υλοποιήσει  μέχρι το 2023 σε συνεργασία με καθηγητές του Πανεπιστημίου Πατρών και consortium εταιρειών. Το προτεινόμενο έργο  της WΑΤΤ+VΟLT (τύπου Green Hydrogen & E-Mobility) αφορά στην  αξιοποίηση συνδυαστικών τεχνολογιών Υδρογόνου και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για τη φόρτιση ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Η εφαρμογή αυτή θεωρείται ότι θα αποτελέσει το επόμενο βήμα στο πλαίσιο του μοντέλου αστικής αλλά και μη αστικής/απομακρυσμένης φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
  • Με τη συμφωνία με την ιταλική NextChem με στόχο την κατασκευή μονάδας «πράσινου» υδρογόνου, μέσω ηλεκτρόλυσης, στην Ιταλία, έκανε την είσοδό του στη μελλοντική αγορά του υδρογόνου και η Mytilineos. Βάσει της Συμφωνίας, ο Τομέας RSD της MYTILINEOS θα αξιοποιήσει την εξειδίκευση της NextChem και του Ομίλου Maire στις τεχνολογίες υδρογόνου, για να αναπτυχθεί στον εν λόγω τομέα. Ο όμιλος είναι έτοιμος να εφαρμόσει διεθνώς όπου έχει ΑΠΕ το νέο επιχειρηματικό μοντέλο, που δημιουργεί σε συνεργασία με τη NextChem. Σημειώνεται ότι η NextChem διαθέτει τέσσερις τεχνολογικές λύσεις για την παραγωγή υδρογόνου, με διαφορετικά επίπεδα έντασης άνθρακα και στοχεύει στη δημιουργία ολοκληρωμένων πλατφορμών με μονάδες παραγωγής ενέργειας με σκοπό την ενεργειακή μετάβαση. Αυτή η συνεργασία, για την ελληνική εταιρεία αποτελεί μόνο την αρχή καθώς σύντομα σκοπεύει να επεκτείνει την πρακτική αυτή και σε άλλες φωτοβολταϊκές Μονάδες.

 

Δίκτυο μεταφοράς υδρογόνου

Προϋπόθεση αλλά και καθοριστικό ρόλο στην καθιέρωση του υδρογόνου, θα παίξει η ύπαρξη δικτύου για τη μεταφορά του. Τις προοπτικές ανάπτυξης ενός ευρωπαϊκού δικτύου για την μεταφορά του υδρογόνου με χρονικά ορόσημα το 2030, 2035 και 2040, εξετάζει η πρωτοβουλία «European Hydrogen Backbone». Μάλιστα, όπως εκτιμάται σε λίγα χρόνια, το 2030 η «ευρωπαϊκή ραχοκοκαλιά υδρογόνου» μπορεί να αποτελείται από 11.600 χιλιόμετρα δικτύου αγωγών που θα συνδέουν τις αναδυόμενες αγορές υδρογόνου. Βάσει των εκτιμήσεων, το εν λόγω δίκτυο υδρογόνου μπορεί να επεκταθεί σε ένα παν-ευρωπαϊκό δίκτυο, συνολικού μήκους 39.700 km μέχρι το 2040, ενώ, γίνεται εκτίμηση και για περαιτέρω ανάπτυξή του στη συνέχεια.

Στη συζήτηση για την διαμόρφωση μιας ευρωπαϊκής «ραχοκοκαλιάς» υδρογόνου συμμετέχουν συνολικά 23 Διαχειριστές Δικτύων Μεταφοράς φυσικού αερίου από 21 χώρες. Και από την Ελλάδα ο ΔΕΣΦΑ. Η ανάπτυξη των υποδομών στην Ελλάδα είναι απαραίτητη, καθώς όλο και περισσότερες  βιομηχανίες θέλουν να τροφοδοτούνται με υδρογόνο.

Ο αγωγός TAP θα αξιοποιηθεί στη σύνδεση με την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ, υπάρχει σχέδιο δημιουργίας cluster υδρογόνου στη Δυτική Μακεδονία και πως αυτό θα συνδεθεί με τον υφιστάμενο αγωγό TAP.

Η αυξημένη διείσδυση των ΑΠΕ, αποτέλεσμα της απολιγνιτοποίησης στην Δυτική Μακεδονία και της προώθησης έργων ΑΠΕ, δημιουργεί τις προϋποθέσεις παραγωγής ικανής ποσότητας υδρογόνου και η επέκταση του δικτύου από τον ΔΕΣΦΑ (τον αγωγό Δυτικής Μακεδονίας ) στηn περιοχή δημιουργεί την απαραίτητη υποδομή για τη μεταφορά του. Ο αγωγός αυτός, που θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2023  θα είναι εξαρχής συμβατός και με τη μεταφορά υδρογόνου και συνδέεται με την προοπτική της Δυτικής Μακεδονίας να αναδειχθεί σε ενεργειακό κέντρο πράσινου υδρογόνου, μέσω της κοινής επενδυτικής πρότασης δέκα φορέων και επιχειρήσεων White Dragon.

 

Το υδρογόνο ως καύσιμο μεταφορών: Η προετοιμασία ξεκινάει

Πάντα με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, ευρωπαϊκός στόχος είναι η καθιέρωση του υδρογόνου ως καυσίμου στις μεταφορές. Γι αυτό και οι περιφερειακές κρατικές ενισχύσεις από το 2022 προβλέπουν τη χρηματοδότηση τεχνολογιών υδρογόνου.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις και προτίθεται να  καταρτίσει το αναγκαίο θεσμικό πλαίσιο  όσον αφορά στον τομέα των μεταφορών, για την πλήρη αξιοποίηση όλων αυτών των χρηματοδοτικών εργαλείων, για τις περιφερειακές κρατικές ενισχύσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2022 και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών υδρογόνου.

Αναμένοντας τον χαρακτηρισμό του υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών στην χώρα μας, που αποτελεί το πρώτο βήμα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα πρέπει να αντιμετωπίσει όλα τα ζητήματα που άπτονται της χρήσης του νέου καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται σταθμοί ανεφοδιασμού οχημάτων (δηλαδή πρατήρια υδρογόνου), προδιαγραφές των εγκαταστάσεων, προδιαγραφές ασφαλείας, ταξινόμηση και τεχνικός έλεγχος οχημάτων υδρογόνου.

 

Ολοκληρωμένο οικοσύστημα υδρογόνου στη Δυτική Μακεδονία

Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας πρόκειται να αποκτήσει σύντομα ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα υδρογόνου, εκτός από την πρόταση του «Λευκού Δράκου» που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των μεγάλων ενεργειακών ομίλων της χώρας και της Ευρώπης.

Αυτό θα συμπεριλαμβάνει ένα Κέντρο Σπουδών Υδρογόνου με έδρα το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, μια συστάδα εταιρειών υδρογόνου (cluster) με έδρα το ΕΚΕΤΑ στην Πτολεμαΐδα και μια ηλεκτρονική πλατφόρμα εφαρμογών τεχνολογιών υδρογόνου.

Ταυτόχρονα, ένα πάρκο τεχνολογιών υδρογόνου θα συμπληρώνει τις υποδομές της σύγχρονης αυτής τεχνολογίας, ώστε να προωθηθεί γρήγορα η χρήση πράσινου υδρογόνου και να ευνοηθεί το επενδυτικό περιβάλλον για αντίστοιχες παραγωγικές επενδύσεις μεγάλης κλίμακας στη Δυτική Μακεδονία.

Επίσης έχει αναγγελθεί και η ανάπτυξη κόμβου καινοτομίας για το υδρογόνο (H2) και τις πράσινες ενεργειακές τεχνολογίες και τις  τεχνολογίες περιβάλλοντος.

 

 

Πηγή

 

Εναρξη ΤΑΔΥΜ για Μικρές & Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις της Δυτικής Μακεδονίας για την παροχή κεφαλαίου κίνησης, με 2ετή επιδότηση επιτοκίου, λόγω πανδημίας COVID-19

 
elliniki anaptyxiaki trapeza home article photo

Για την αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών λόγω της πανδημίας του COVID-19 στην τοπική οικονομία της Δυτικής Μακεδονίας δημιουργήθηκε με συνεπένδυση της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (HDB) και της Περιφέρειας Δ. Μακεδονίας το: «Ταμείο Συγχρηματοδοτούμενων Δανείων» και συγκεκριμένα η Δράση: «ΤΑΔΥΜ - COVID 19 - Μικρές & Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις: Δάνεια Κεφαλαίου Κίνησης με επιδότηση επιτοκίου» (ΤΑΔΥΜ COVID 19)..

Ο αρχικός προϋπολογισμός της Δράσης για, την συγχρηματοδότηση των δανείων και, την καταβολή των επιδοτούμενων τόκων, ανέρχεται αρχικά σε εννέα εκατομμύρια (9.000.000) ευρώ. Τα συγχρηματοδοτούμενα δάνεια θα χορηγηθούν μέσω επιλεγμένων Πιστωτικών Ιδρυμάτων, με σκοπό την παροχή νέων δανείων κεφαλαίου κίνησης με ευνοϊκούς όρους σε επιχειρήσεις της περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας.

Πρόκειται για δάνεια Κεφαλαίου Κίνησης με σκοπό την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων της Δυτικής Μακεδονίας, οι οποίες υφίστανται τις δυσμενείς επιπτώσεις από την εξάπλωση του COVID - 19.

  • ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ / ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όλες οι Μικρές και Πολύ Μικρές επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, εκτός των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους κλάδους, της παραγωγής αγροτικών προϊόντων, της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας των εξωχώριων, των εταιριών συμμετοχών σε άλλες εταιρίες, των επιχειρήσεων του χρηματοπιστωτικού τομέα, των δημοσίων φορέων και των θυγατρικών τους, των ΟΤΑ και των θυγατρικών τους, οι οποίες:

  • είτε δεν είναι προβληματικές σύμφωνα με τον ορισμό του σημείου 18 του άρθρου 2 του Κανονισμού 651/2014 είτε δεν ήταν προβληματικές την 31η Δεκεμβρίου 2019, αλλά κατέστησαν προβληματικές κατά την περίοδο από 1ης Ιανουαρίου 2020 έως 30 Ιουνίου 2021 και δεν έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης ή ενίσχυση αναδιάρθρωσης,
  • δεν έχουν υπαχθεί σε συλλογική διαδικασία αφερεγγυότητας ούτε πληρούν τις προϋποθέσεις με βάση την εγχώρια νομοθεσία στην οποία υπόκειται για να υπαχθούν σε συλλογική διαδικασία αφερεγγυότητας κατόπιν αιτήσεως των δανειστών τους,
  • έχουν συσταθεί έως και τον χρόνο υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης στην τράπεζα,
    κρίνονται πιστοληπτικά αποδεκτές σύμφωνα με την ισχύουσα πιστωτική πολιτική και τις εσωτερικές διαδικασίες των πιστωτικών ιδρυμάτων,
  • είναι τραπεζικά ενήμερες (έχουν οφειλή < 90 ημερών) κατά την ημερομηνία της αίτησης,
    επιχειρήσεις για τις οποίες δεν συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού του άρθρου 40 του νόμου 4488/17 (Α 137/139/17), όπως ισχύει,
  • επιχειρήσεις για τις οποίες δεν εκκρεμεί εντολή ανάκτησης προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ,
  • εάν έχουν ενταχθεί σε προγράμματα της HDB (πρώην ΕΤΕΑΝ) που έληξαν ή βρίσκονται σε ισχύ δεν έχουν εμφανίσει δυσμενή συναλλακτική συμπεριφορά στην αποπληρωμή των οφειλών τους (καταγγελία δανείου ή ληξιπρόθεσμες οφειλές για διάστημα μεγαλύτερο των 90 ημερών) ή έχουν εμφανίσει δυσμενή συναλλακτική συμπεριφορά (καταγγελία δανείου) αλλά έχουν εξοφλήσει πλήρως τις οφειλές τους πριν την υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης και
    μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις για τις οποίες ισχύει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός (ΕΕ) 1407/2013 σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis). Ήτοι δεν δραστηριοποιούνται στους τομείς της αλιείας, υδατοκαλλιέργειας και πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής (σύμφωνα με τη σχετική αναφορά στο πεδίο «Εξαιρέσεις δραστηριοτήτων»)

  • ΕΠΙΛΕΞΙΜΑ ΔΑΝΕΙΑ

Δάνεια που θα πρέπει να πληρούν σωρευτικά τις κατωτέρω προϋποθέσεις:

Δάνεια σε επιχειρήσεις που θα συναφθούν μετά την σύναψη Επιχειρησιακής Συμφωνία μεταξύ HDB- τραπεζών.
Σκοπός χορήγησης των Δανείων είναι το Κεφάλαιο Κίνησης
Δάνεια με διάρκεια έως πέντε (5) έτη συμπεριλαμβανομένης τυχόν περιόδου χάριτος

Τα Δάνεια θα αφορούν νέες χρηματοδοτήσεις επιχειρήσεων.
Απαγορεύεται η αναχρηματοδότηση/αποπληρωμή υφιστάμενων δανείων και πιστωτικών γραμμών, η χρηματοδότηση προγράμματος καταβολής μερισμάτων ή αγοράς μετοχών, η χρηματοδότηση Εξαγορών και Συγχωνεύσεων. Προς επιβεβαίωση τούτου προβλέπονται σχετικές πρόνοιες στην οικεία Δανειακή σύμβαση. Σε περίπτωση που η HDB υποδείξει στην τράπεζα την αντισυμβατική χρήση χρηματοδότησης από Δάνειο και της παράσχει επαρκή σχετικά στοιχεία, η τράπεζα θα προβαίνει στην καταγγελία του Δανείου και θα διεκδικεί ενεργά την ανάκτηση κάθε ποσού οφειλής.

ΥΨΟΣ ΔΑΝΕΙΟΥ

Το ύψος του δανείου δεν είναι μικρότερο από € 5.000 και δεν μπορεί να ξεπερνά τις € 50.000 και καθορίζεται:

Για υφιστάμενες επιχειρήσεις, έως το 25% του κύκλου εργασιών της επιχείρησης κατά το έτος 2019.
Για νεοϊδρυόμενες επιχειρήσεις, έως το 100% των αναγκών ρευστότητας, όπως αυτές τεκμηριώνονται από αναλυτικό πλάνο, για να καλυφθούν οι ανάγκες ρευστότητας από την ημερομηνία χορήγησης του δανείου και για τους επόμενους 18 μήνες. (Επισημαίνεται ότι για τις ανάγκες του προγράμματος, ως νεοϊδρυόμενη ορίζεται η επιχείρηση που έχει ιδρυθεί μετά το έτος 2019).
Επιτρέπεται η έγκριση ενός (1) δανείου ανά επιχείρηση

  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΔΑΝΕΙΟΥ

24 - 60 μήνες

  • ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ

6 - 12 μήνες

  • ΕΠΙΤΟΚΙΟ ΔΑΝΕΙΟΥ

Το επιτόκιο του δανείου χρηματοδότησης κάθε επιχείρησης καθορίζεται από την εκάστοτε συνεργαζόμενη τράπεζα σύμφωνα με την ισχύουσα πολιτική της και τους παρακάτω πρόσθετους όρους:

α) Το επιτόκιο της συμμετοχής της συνεργαζόμενης τράπεζας στο δάνειο δεν υπερβαίνει το 8%, για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο αυτό επιδοτείται και

β) Το επιτόκιο του δανείου θα είναι σταθερό για τον χρόνο που αυτό θα επιδοτείται (2 πρώτα έτη).

γ) μετά τη λήξη της περιόδου της επιδότησης των 2 ετών, το επιτόκιο που θα εφαρμόζεται, λαμβάνοντας υπόψη και την ισχύουσα πολιτική της τράπεζας και τις συνθήκες της αγοράς, δεν θα έχει απόκλιση ως προς το τμήμα του περιθωρίου (spread) που εφαρμόζεται στην επιχείρηση.

  • ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΟΚΙΟΥ, ΥΨΟΣ, ΔΙΑΡΚΕΙΑ, ΛΟΙΠΟΙ ΟΡΟΙ

Στο πλαίσιο του ΤΑΔΥΜ - COVID 19, επιδοτείται το επιτόκιο της συμμετοχής της Τράπεζας, το οποίο καθορίζεται ως ανωτέρω. Το επιτόκιο συμμετοχής της συνεργαζόμενης τράπεζας για κάθε δάνειο θα επιδοτείται κατά 100% από πόρους του Ταμείου. Δεν επιδοτείται τυχόν εισφορά Ν. 128/75 καθώς και ενδεχόμενοι τόκοι υπερημερίας.

  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΕΠΙΤΟΚΙΟΥ

Οι τόκοι του δανείου επιδοτούνται για τα δύο (2) πρώτα έτη από την εκταμίευση. Με τη λήξη των δύο ετών, οι τόκοι καταβάλλονται από την επιχείρηση.

  • ΈΞΟΔΑ ΦΑΚΕΛΟΥ

Το ποσό των πάγιων εξόδων φακέλου επιβαρύνει τον Δανειολήπτη και εξαρτάται από την τιμολογιακή πολιτική της κάθε συνεργαζόμενης τράπεζας, ωστόσο δεν θα υπερβαίνει το 0,5% του ποσού του δανείου.

  • ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙΣ

Σε εξασφάλιση της απαίτησης από τα δάνεια λαμβάνονται ενοχικές ή/και εμπράγματες εξασφαλίσεις, σύμφωνα με την πιστωτική πολιτική των συνεργαζόμενων τραπεζών.

Ειδικά για τις εμπράγματες εξασφαλίσεις, το ποσοστό κάλυψης δεν μπορεί να είναι ανώτερο του 50% του ποσού του δανείου, όπως αυτό συνομολογείται στην δανειακή σύμβαση.

Δεν επιτρέπεται η προσημείωση της μόνιμης και μοναδικής κατοικίας του δανειολήπτη.

  • ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ

Το δάνειο θα καλύπτει δαπάνες που θα σχετίζονται με τα λειτουργικά έξοδα της επιχείρησης και το συναλλακτικό της κύκλωμα. Ο ΦΠΑ είναι επιλέξιμος ως δαπάνη.

Δεν υπάρχει υποχρέωση τεκμηρίωσης της χρήσης του δανείου Κεφαλαίου Κίνησης με σχετικά παραστατικά δαπανών.

 

  • ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ

Προϋπόθεση λήψης του ποσού των επιδοτούμενων τόκων είναι:

η επιχείρηση να μην εμφανίζει, κατά τον χρόνο απαίτησης των επιδοτούμενων τόκων, ληξιπρόθεσμες οφειλές από τη συγκεκριμένη χρηματοδότηση.

Η επιχείρηση να διατηρεί τον ίδιου αριθμό εργαζομένων που απασχολούσε στις 30/04/2021 βάσει των στοιχείων του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ για δύο έτη.

Η HDB θα πραγματοποιεί έλεγχο τον Ιανουάριο για τα έτη 2022 και 2023 ή και 2024 (εάν απαιτείται), με ημερομηνία κλεισίματος 31-12-2021, 31-12-2022 ή του επόμενου έτους, ηλεκτρονικά μέσω του Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ και θα ενημερώνονται ανάλογα οι συνεργαζόμενες τράπεζες.

Διευκρινίζεται ότι, στον έλεγχο διατήρησης εργαζομένων που θα γίνεται, θα εξαιρούνται οι περιπτώσεις συνταξιοδοτήσεων, θανάτων, συμβάσεων έργου.

  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

Για την ένταξη στη Δράση η επιχείρηση υποβάλει, αρχικά, αίτημα χρηματοδότησης στο Πληροφορικό Σύστημα των Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) μέσω του δικτυακού τόπου www.ependyseis.gr

Στο αίτημα επιλέγει την τράπεζα από την οποία επιθυμεί να δανειοδοτηθεί. Στη συνέχεια υποβάλει το αίτημα χρηματοδότησης στην Τράπεζα της επιλογής της, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά που θα ζητηθούν.

  • ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
  • ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
  • ALPHA BANK
  • EUROBANK
  • ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
  • ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

  • ΠΩΣ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ:

Η Υποβολή αιτήσεων ξεκινά την 2α Ιουνίου 2021.

  • Βήμα 1ο:

Αίτηση στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Η επιχείρηση μπαίνει στο www.ependyseis.gr/mis με τους προσωπικούς κωδικούς της (σε περίπτωση μη ύπαρξης κωδικών θα πρέπει να γίνει εγγραφή).
Συμπληρώνει στην αίτηση τα στοιχεία της.
Επιλέγει την συνεργαζόμενη τράπεζα για την υποβολή του αιτήματός της.
Οριστικοποιεί και υποβάλει την αίτηση στο σύστημα.

  • Βήμα 2ο:

Αίτηση χρηματοδότησης σε κατάστημα της συνεργαζόμενης τράπεζας

Εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής του αιτήματος στο www.ependyseis.gr/mis,  η επιχείρηση μεταβαίνει σε ένα από τα υποκαταστήματα της τράπεζας της επιλογής της με εκτυπωμένο το έντυπο αίτησης από το ΠΣΚΕ, για να ενημερωθεί για τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που θα πρέπει να υποβάλλει στη Τράπεζα

Σχετικά αρχεία που αφορούν το ΤΑΔΥΜ από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα (HDB)  :

 

 

Πηγή

 

Πρόταση Διαλόγου για τη Δυτική Μακεδονία: 10 προτάσεις για τον Τουρισμό

     

Prasinh protasi Ditiki Makedonia


10 προτάσεις για τον τουρισμό: Ήπιος τουρισμός, όλο τον χρόνο, ενταγμένος στην τοπική οικονομία

  1. Προώθηση φυσιολατρικού τουρισμού και αναψυχής, ιδιαίτερα σε λίμνες, δάση, και ποτάμια, σε σύνδεση και με ήδη εδραιωμένους τοπικούς προορισμούς όπως οι Πρέσπες & το Νυμφαίο. Προβολή των προγραμμάτων για απειλούμενα είδη, όπως για τον λύκο και την αρκούδα.
  2. Ανάπτυξη διασυνοριακών τουριστικών προγραμμάτων και με Αλβανία & Βόρεια Μακεδονία. Άμεσο άνοιγμα της ήδη συμφωνημένης συνοριακής διάβασης στην Πρέσπα, για διασύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας με τον ήδη ανεπτυγμένο τουρισμό της Οχρίδας.
  3. Διασύνδεση και με τον τουρισμό γειτονικών ελληνικών περιοχών: Δυτική Πίνδος στην Ήπειρο, Καλαμπάκα στη Θεσσαλία, Βέροια-Έδεσσα-Πιερία στην Κεντρική Μακεδονία.
  4. Θεματικός τουρισμός, με βάση και το ιστορικό φορτίο της περιοχής: Βυζαντινή περίοδος (άξονας Καστοριά – Πρέσπα – Οχρίδα), Μακεδονικός Αγώνας, Ελληνικός Εμφύλιος, αλλά και μονοπάτια για τα καραβάνια των αγωγιατών τον 18ο και 19ο αιώνα. Ενσωμάτωση και πρωτοβουλιών που ήδη λειτουργούν, όπως τα «Μονοπάτια της ειρήνης» και το δίκτυο μονοπατιών της Οικολογικής Κίνησης Κοζάνης στο Βόιο.
  5. Αξιοποίηση της πολιτιστικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, αλλά και των πολιτιστικών εκδηλώσεων και λαογραφικών δρωμένων, ως βάσης για πολιτιστικό τουρισμό.
  6. Διασύνδεση του αγροτικού τομέα και με ήπιο τουρισμό, ιδιαίτερα όπου υπάρχουν σχετικά πλεονεκτήματα: αμπελουργία – οινοποιία στο Αμύνταιο, κρόκος στην Κοζάνη.
  7. Βιομηχανικός – ενεργειακός τουρισμός, με επισκέψιμο τεχνολογικό πάρκο σε παροπλισμένες μονάδες στην κοιλάδα Πτολεμαΐδας – Αμυνταίου.
  8. Ποδηλατικός τουρισμός, με τοπικές διαδρομές σε σύνδεση (και) με τον σιδηρόδρομο, με προοπτική ένα ολοκληρωμένο δίκτυο που θα συνδεθεί μελλοντικά με τον άξονα αρ. 8 του διευρωπαϊκού δικτύου Eurovelo (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Βαρσοβία – Βόρειο Ακρωτήριο).
  9. Υποδομές για ναυταθλητισμό, στις τεχνητές λίμνες που θα δημιουργηθούν στα ορυχεία.
  10. Μουσειακά τουριστικά τρένα, με αποκατεστημένες παλιές μηχανές και συρμούς, σε τοπική διαδρομή του 19ου αιώνα: Φλώρινα – Αμύνταιο – Μοναστήρι – Έδεσσα.

Η Θεματική Ομάδα Οικονομίας των Πράσινων



Πηγή

 

ΠΑΝΣΕΚΤΕ : Εντατικότατοι οι έλεγχοι στην Εστίαση για μάσκες και ωράριο


PANSEKTE INDEX PHOTO with logo


Προειδοποιούμε όλα τα μέλη και τους συνάδελφους, ότι εδόθη ΑΥΣΤΗΡΗ ΕΝΤΟΛΗ για εντατικούς ελέγχους σε όλη την επικράτεια για την τήρηση των μέτρων και την σχολαστική εφαρμογή του υγειονομικού πρωτόκολλου. Οι έλεγχοι από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς εντοπίζονται κυρίως στα εξής:

  • Ωράριο, αυστηρή η τήρησή του
  • Υποχρεωτική η χρήση μάσκας σε όλα τα επίπεδα εργασίας της επιχείρησης
  • Αριθμός εξυπηρετούμενων πολιτών ανά τραπέζι 6 άτομα
  • Απολυμαντικό σ’ όλα τα τραπέζια
  • Τήρησης αποστάσεων
  • Απαγόρευση μουσικής
  • Από 12:30 π.μ έως 5:00 π.μ το πρωί η επιχείρηση παραμένει κλειστή εξαιρείται το delivery. Υπενθυμίζουμε ότι μετά το πέρας της 12:30 π.μ, δεν ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η παραμονή εργοδότη και προσωπικού για καθαριότητα και προετοιμασία

 

 

Με εκτίμηση Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

Τσαπατσάρης Γρηγόριος

 

PANSEKTE INDEX PHOTO FOOTER

 

 

logo final with bold text white1979x1746

 

 

Πηγή

 

Αρχική       Ο Σύλλογος      Το Βελβεντό      Τα Νέα μας       Επικοινωνία         Χρήσιμα Τηλέφωνα

 

Copyright © 2015 - 2024

    Εμπορoεπαγγελματικός Σύλλογος Βελβεντού     

                                                                   
 Design & Development with
 by Aristotelis