Σύνδεση

Σύνδεση

Επιμελητήριο Κοζάνης: Εκδήλωση με θέμα «Ηλεκτρονικά βιβλία (MYDATA)
οι αλλαγές για τις επιχειρήσεις και τον
ελεύθερο επαγγελματία» την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου

 

hlektronka vivlia ekdilosi intro


Σας προσκαλούμε στην ανοικτή, προς όλους τους επιχειρηματίες,
εκδήλωση με θέμα "ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ (MYDATA) ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ & ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ"
   Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021 και ώρα
16:00 στο Αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας στα Κοιλα
Κοζάνης.

Παρακαλούμε να ενημερώσετε σχετικά τα μέλη σας

Σας επισυνάπτουμε σχετική αφίσα της εκδήλωσης.

 

hlektronka vivlia ekdilosi2

Από το Επιμελητήριο Κοζάνης

 

 

logo final with bold text white1979x1746

 

 

Πηγή

 

Φορολογικά κίνητρα για συνενώσεις μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε δημόσια διαβούλευση μέχρι την 1η Νοεμβρίου

 

Mergers and takeovers new rules

 

Το υπουργείο οικονομικών έθεσε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021 σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, το σχέδιο νόμου «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων». Στο πλαίσιο αυτό καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός και οικονομικός εταίρος, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, καταθέτοντας τις προτάσεις του για την όποια βελτίωση των διατάξεων του ανωτέρω νομοθετήματος. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2021, ημέρα Δευτέρα και ώρα 20:00.

Με το παρόν σχέδιο νόμου εισάγονται φορολογικά κίνητρα με σκοπό τη διευκόλυνση των συνενώσεων, των πάσης φύσεως εταιρικών μετασχηματισμών και συνεργασιών των μικρών και (σε ό,τι αφορά τις συνενώσεις) μεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων σε πλήρη αρμονία με τον εταιρικό νόμο για τους εταιρικούς μετασχηματισμούς.

Ειδικότερα προβλέπονται φορολογικά κίνητρα, με τη μορφή της έκπτωσης του 30% από τον φόρο εισοδήματος για (3) τρία έτη και μάλιστα πριμοδοτούνται με τον ίδιο τρόπο και οι ατομικές επιχειρήσεις που μετατρέπονται σε προσωπικές εταιρείες ή σε οποιασδήποτε άλλης μορφής εταιρεία, καθώς και οι συνενώσεις ατομικών επιχειρήσεων με σκοπό τη δημιουργία νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας.

Παράλληλα με τα φορολογικά κίνητρα του νομοσχεδίου, οι επιχειρήσεις που θα προχωρήσουν σε συνεργασίες και συνενώσεις θα έχουν πρόσβαση στα χαμηλότοκα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης, καθώς η ανάπτυξη "οικονομιών κλίμακας" είναι ένα από τα κριτήρια επιλεξιμότητας.

Τα κίνητρα αφορούν κατά κύριο λόγο μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και όχι μεγάλες. Ειδικότερα, οι μετασχηματισμοί επιχειρήσεων (συγχωνεύσεις) απευθύνονται κυρίως σε μεσαίες και οι συνεργασίες σε μικρές επιχειρήσεις. Πριμοδοτούνται ιδιαιτέρως πετυχημένες μορφές συνεργασίας όπως η συμβολαιακή γεωργία και το franchising.

Το ν/σ επιδιώκει την αύξηση του μικρού μεγέθους των ελληνικών επιχειρήσεων που θεωρείται μειονέκτημα για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και στο οποίο αποδίδεται η χαμηλή παραγωγικότητά αλλά η φοροδιαφυγή. Σημειώνεται ότι στη χώρα μας το 95% των επιχειρήσεων απασχολεί λιγότερα από δέκα άτομα.

Αναλυτικότερα, το νομοσχέδιο αφορά:

1. Μετασχηματισμούς επιχειρήσεων που απασχολούν μέχρι 250 εργαζομένους, των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών δεν υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ.

2. Συνεργασίες επιχειρήσεων που απασχολούν μέχρι 50 εργαζομένους, των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών δεν υπερβαίνει τα 10 εκατ. ευρώ.

  • Συνεργασίες επιχειρήσεων
    Για να πριμοδοτηθούν οι συνεργασίες επιχειρήσεων (franchising και συμβολαιακή γεωργία, αλλά και συνεταιρισμοί, κοινοπραξίες, οργανώσεις παραγωγών) υπάρχουν οι εξής προϋποθέσεις:

- Να έχουν σκοπό την από κοινού προώθηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους.

- Να διαρκεί η συνεργασία για τουλάχιστον πέντε (5) χρόνια από τη σύναψη της σχετικής συμφωνίας.
- Ο συνολικός μέσος κύκλος εργασιών των εταιρειών που μετέχουν σε αυτή, λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη τριετία, να είναι τουλάχιστον ίσος με το 150% του κύκλου εργασιών της εταιρείας με τον μεγαλύτερο μέσο κύκλο εργασιών της τελευταίας 3ετίας.

  • Συγχωνεύσεις
    Σε ό,τι αφορά τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων, προκειμένου να έχουν φορολογική έκπτωση 30% για τρία χρόνια πρέπει επίσης να έχουν μέσο κύκλο εργασιών τουλάχιστον 150% του κύκλου εργασιών της μεγαλύτερης εξ αυτών. Επιπλέον θα πρέπει ο κύκλος εργασιών της νέας εταιρείας, δηλαδή το άθροισμα του κύκλου εργασιών των μετασχηματιζόμενων επιχειρήσεων, να είναι ίσος ή μεγαλύτερος των 450.000 ευρώ.
  • Συνεργασίες προσώπων
    Σε περίπτωση συνεργασίας προσώπων, η έκπτωση παρέχεται αν ιδρύεται νέο νομικό πρόσωπο ή άλλη νομική οντότητα, όπου το καθένα από τα συνεργαζόμενα πρόσωπα συνεισφέρει τουλάχιστον 10% του εταιρικού κεφαλαίου του νέου νομικού προσώπου και το εταιρικό αυτό κεφάλαιο δεν μπορεί να υπολείπεται των 150.000 ευρώ.
  • Μετατροπές ατομικών επιχειρήσεων
    Σε περίπτωση μετατροπής ατομικής επιχείρησης σε προσωπική εταιρεία ή σε οποιασδήποτε άλλης μορφής εταιρεία ή σε περίπτωση συνένωσης ατομικών επιχειρήσεων με σκοπό τη δημιουργία νομικού προσώπου, το κίνητρο δίνεται εφόσον η ατομική επιχείρηση έχει ιδρυθεί τουλάχιστον προ 3τίας, η νέα εταιρεία τηρεί λογιστικά αρχεία με το διπλογραφικό σύστημα και -σε περίπτωση συνένωσης περισσότερων ατομικών επιχειρήσεων- ο κύκλος εργασιών της νέας εταιρείας είναι μεγαλύτερος από το 150% του κύκλου εργασιών της μεγαλύτερης ατομικής επιχείρησης.

  • Πλαφόν στην απαλλαγή
    Το νομοσχέδιο θέτει οροφή στο όφελος από τη φορολογική ελάφρυνση:

- Στην περίπτωση μετασχηματισμού ή συνένωσης επιχειρήσεων δεν μπορεί να ξεπερνάει το 1 εκατ. ευρώ σε διάστημα τριών ετών.

- Στην περίπτωση συνεργασιών δεν μπορεί να ξεπερνάει τις 100.000 ευρώ για καθένα από τα συνεργαζόμενα πρόσωπα, επίσης σε διάστημα τριών ετών.

Η ελάφρυνση ισχύει από το επόμενο έτος της ημερομηνίας ολοκλήρωσης της συνεργασίας οποιασδήποτε μορφής και δεν εφαρμόζεται στις κατασκευαστικές κοινοπραξίες. Σε περίπτωση franchising, το κίνητρο παρέχεται αποκλειστικά στον δικαιοδόχο (franchisee).

Στο πλαίσιο αυτό καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός και οικονομικός εταίρος, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, καταθέτοντας τις προτάσεις του για την όποια βελτίωση των διατάξεων του ανωτέρω νομοθετήματος. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2021, ημέρα Δευτέρα και ώρα 20:00.

 

 

Πηγή

 

Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται το κείμενο "Αξιολόγηση επιλεξιμότητας επενδυτικών σχεδίων στο πλαίσιο των δανείων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας"

 

ellada next generation

Το υπουργείο Οικονομικών θέτει σε δημόσια διαβούλευση το κείμενο των επιλεξιμοτήτων για τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), τα οποία στοχεύουν στη χρηματοδότηση σημαντικών ιδιωτικών επενδύσεων.

Τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης θα καλύπτουν από 30% έως 50% το κόστος του επιχειρηματικού σχεδίου και κατευθύνονται σε επενδυτικά σχέδια που εμπίπτουν σε πέντε κατηγορίες:

α) ψηφιακός μετασχηματισμός,
β) πράσινη μετάβαση,
γ) εξωστρέφεια,
δ) ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας μέσω συνεργασιών, εξαγορών και συγχωνεύσεων,
ε) καινοτομία - έρευνα & ανάπτυξη.

Η κλιμάκωση μεταξύ του 30% και του 50% βασίζεται στον βαθμό μεγαλύτερης συνεισφοράς σε καθεμία από τις πέντε κατηγορίες, ή/και σε συνδυασμό τους.

Η αξιολόγηση των επιλεξιμοτήτων θα γίνεται από ανεξάρτητους ελεγκτές, ενώ η φερεγγυότητα του επενδυτικού σχεδίου θα αξιολογείται από τα τραπεζικά ιδρύματα.

Για το κάθε επενδυτικό σχέδιο απαιτείται τουλάχιστον 20% ίδια συμμετοχή του επενδυτή και τουλάχιστον 30% πόροι τρίτων.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται η πρόσκληση προς τις εμπορικές τράπεζες και η υπογραφή των επιχειρησιακών συμφωνιών με την EIB και ΕBRD.

Σύμφωνα με το κείμενο το οποίο της διαβούλευσης η διαδικασία αξιολόγησης της επιλεξιμότητας των επενδυτικών σχεδίων στο πλαίσιο χρηματοδότησής τους από τα δάνεια του ΤΑΑ προβλέπεται από σχετική Υπουργική Απόφαση και διενεργείται σε δύο στάδια:

1. Από το τραπεζικό ίδρυμα που υποδέχεται το υπό δανειοδότηση επενδυτικό σχέδιο, το οποίο αξιολογεί τη δυνατότητα δανειοδότησης του επενδυτικού σχεδίου σύμφωνα με τραπεζικούς όρους.
2. Από τον πιστοποιημένο ανεξάρτητο ελεγκτή, ο οποίος αξιολογεί τα παρακάτω, κατόπιν της προέγκριση της δανειοδότησης του επενδυτικού σχεδίου από τη δανειοδοτούσα ΕΤ

Η αξιολόγηση του πιστοποιημένου ανεξάρτητου ελεγκτή περιλαμβάνει:

1. Την αξιολόγηση ύπαρξης επιλέξιμου επενδυτικού σχεδίου.
2. Την αξιολόγηση της επιλεξιμότητας του επενδυτικού σχεδίου με την Αρχή μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης (Do No Significant Harm principle -             DNSH).
3. Την αξιολόγηση της επιλεξιμότητας του επενδυτικού σχεδίου ως προς τους επενδυτικούς στόχους του δανειακού προγράμματος του ΤΑΑ, καθώς και τον υπολογισμό της ποσόστωσης του δανείου ΤΑΑ επί του προϋπολογισμού του ΕΣ.

  • Οι επενδυτικοί στόχοι είναι:
    πράσινη μετάβαση,
    ii. ψηφιακός μετασχηματισμός,
    iii. καινοτομία - έρευνα & ανάπτυξη,
    iv. ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας μέσω συνεργασιών, εξαγορών και συγχωνεύσεων,
    v. εξωστρέφεια.

Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Τρίτη 28.9.21 και στη συνέχεια μέχρι τις 30.9.21 θα ακολουθήσει σχετική υπουργική απόφαση του αρμόδιου Αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Θόδωρου Σκυλακάκη για τη θέσπισή τους. 

Δείτε το κείμενο της διαβούλευσης στο επισυναπτόμενο αρχείο εδώ

 

 

Πηγή

 

Παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης στη Δράση “Στήριξη Νεοφυών Επιχειρήσεων Εθνικού Μητρώου «Elevate Greece» για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19” έως την 20η Οκτωβρίου 2021


sl1 elevate paratasi

Δημοσιεύθηκε η Απόφαση παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης στη Δράση "Στήριξη Νεοφυών Επιχειρήσεων Εθνικού Μητρώου «Elevate Greece» για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19" του ΕΠΑνΕΚ. Η νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης είναι η Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021 και ώρα 15.00 αντί για την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 15:00.

Η Δράση στοχεύει στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ρευστότητας των νεοφυών/καινοτόμων μικρομεσαίων επιχειρήσεων (που δραστηριοποιούνται σε τομείς της Έξυπνης Εξειδίκευσης/RIS3) του Εθνικού Μητρώου Νεοφυών Επιχειρήσεων «Elevate Greece», υπό τις αντίξοες συνθήκες της κρίσης του COVID-19, η οποία επιδεινώθηκε λόγω της παρατεταμένης έξαρσης της νόσου στους ΚΑΔ που έχουν πληγεί. H ενίσχυση θα πραγματοποιηθεί με τη μορφή μη επιστρεπτέας ενίσχυσης (κεφάλαιο κίνησης), ώστε οι επιχειρήσεις να παραμείνουν βιώσιμες και να μη χαθούν θέσεις εργασίας.

Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.

  • Δείτε τη σχετική Απόφαση εδώ

Αναλυτικές πληροφορίες και ενημέρωση παρέχονται από:

Τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας, Διεύθυνση Υποστήριξης Δράσεων Έρευνας &
Καινοτομίας/Τμήμα Γ΄ Καινοτομίας, Μεσογείων 14-18, 11510 Αθήνα και συγκεκριμένα από τα
παρακάτω στελέχη της ΓΓΕΤ:
- Απέργης Κωνσταντίνος, τηλ. επικ. 213-1300157, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
- Σοφιανοπούλου Θεώνη, τηλ. επικ. 213-1300160, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Tο Γραφείο Πληροφόρησης ΕΥ∆ ΕΠΑνΕΚ: Δραγατσανίου 8, Πλατεία Κλαυθμώνος, Αθήνα,
τηλεφωνική ενημέρωση στο 801 11 36 300 από σταθερό τηλέφωνο με αστική χρέωση.

 

 Πηγή

Κορωνοϊος: Τα νέα μέτρα από Δευτέρα 13.9 έως και την Δευτέρα 20.9 – Όλη η απόφαση

 

covid 19 new rules

 

Δείτε τα νέα μέτρα που ισχύουν από αύριο Δευτέρα 13.9 έως και την Δευτέρα, 20.9.2021.

Για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις ισχύει :

Διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου μία (1) φορά την εβδομάδα για όλους τους εργαζόμενους που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες υπό την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 10 αντιστοίχως, οι οποίοι παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία εντός ή εκτός των εγκαταστάσεων της υπηρεσίας τους, με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) ή με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο π.δ. 84/2001 (Α’ 70), ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτη γιατρό, με δική τους δαπάνη.

Ειδικώς για τους εργαζόμενους στην εστίαση, στις τουριστικές επιχειρήσεις, στις τηλεοπτικές, κινηματογραφικές, θεατρικές, μουσικές και χορευτικές παραγωγές, όπως και για τους εκπαιδευτικούς και πανεπιστημιακούς, ο διαγνωστικός έλεγχος του προηγούμενου εδαφίου διενεργείται,υπό τους ίδιους όρους, δύο (2) φορές την εβδομάδα.

Μέτρα προστασίας :
• Λειτουργία με το αναγκαίο προσωπικό για την παροχή της υπηρεσίας ή την εκπλήρωση του έργου σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.

  • Προστασία εργαζομένων που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου με παροχή τηλεργασίας ή παροχή εργασίας σε χώρο εκτός επαφής με κοινό, όπου είναι εφικτό.
  • Το ποσοστό των εργαζομένων με τηλεργασία καθορίζεται στο 20%.
  • Εξυπηρέτηση κοινού μόνο σε επείγουσες περιπτώσεις και κατόπιν ραντεβού, εξαιρούμενων των τραπεζών και των περιπτώσεων στις οποίες δεν δύναται να προγραμματισθεί ραντεβού [επιχειρήσεις ταχυμεταφορών, ελληνικών ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.λπ.]
  • Τήρηση απόστασης ενάμισι (1,5) μέτρου.
  • Διενέργεια συναντήσεων εργασίας τηρούμενης της απόστασης του ενάμισι (1,5) μέτρου και με τη συμμετοχή έως επτά (7) ατόμων.

Κλικ εδώ για να δείτε το ΦΕΚ όλης της απόφασης

 

Πηγή

 

Πρόσκληση στην εκδήλωση παρουσίασης καλών πρακτικών και εργαλείων υποστήριξης επιχειρήσεων για πρόσβαση σε χρηματοδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος finMed Interreg Mediterranean


finMed Interreg Mediterranean logo

Το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Δυτικής Μακεδονίας και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, έχουν την τιμή να σας προσκαλέσουν στην εκδήλωση παρουσίασης καλών πρακτικών και εργαλείων υποστήριξης επιχειρήσεων για πρόσβαση σε χρηματοδότηση, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 10:30 π.μ., μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του έργου finMED «Boosting the financing of innovation for green growth sectors through innovative clusters services in the MED area»

Το έργο finMED είναι το μοναδικό ολοκληρωμένο έργο (Integrated Project) που ανήκει στην Κοινότητα της Πράσινης Ανάπτυξης του Προγράμματος MED, το οποίο θα μελετήσει, θα δοκιμάσει, θα μεταφέρει και θα αξιοποιήσει συγκεκριμένες λύσεις για τη διατήρηση της χρηματοδότησης της καινοτομίας στους πράσινους τομείς.

Ενσωματώνει τις προσπάθειες, τις πρακτικές και τις δράσεις μεταξύ διαφορετικών φορέων, ενισχύοντας την ιδέα ότι η πράσινη ανάπτυξη αποτελεί μια επικερδή βιώσιμη στρατηγική για το μέλλον των πολιτών, του ιδιωτικού τομέα, των επενδυτών και των χρηματοδοτών και πρέπει να διατηρηθεί με κατάλληλες χρηματοδοτικές πρακτικές.

Το πρόγραμμα της διαδικτυακής εκδήλωσης:

finMed Interreg Mediterranean 1

finMed Interreg Mediterranean 2

finMed Interreg Mediterranean 3

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο θα βρείτε στον σύνδεσμο: www.finmed.interreg-med.eu

  • Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε με την κα. Ιωάννα Μακρή, ΠΤΑ Δυτικής Μακεδονίας, τηλ. 2461350985, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Κατεβάστε την πρόσκληση εδώ

Πηγή

 

Πρόσκληση υποβολής προτάσεων για ιδιωτικές επενδύσεις για την αειφόρο ανάπτυξη των αλιευτικών περιοχών των Π.Ε. Κοζάνης και Γρεβενών μέσω ΤΑΠΤοΚ ΕΤΘΑ


ep alieia thalassa

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Για την υποβολή προτάσεων στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αλιεία & Θάλασσα 2014 - 2020» Προτεραιότητα 4 «Αύξηση της απασχόλησης και της εδαφικής συνοχής» η οποία συγχρηματοδοτείται από το ΕΤΘΑ, με τίτλο:

«ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ» (Μέτρο 8.3.3: Άρ. 63 του Καν. 508/2014 ‘Εφαρμογή στρατηγικών τοπικής ανάπτυξης')

Η ΑΝΚΟ Δυτικής Μακεδονίας Α.Ε. Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ως Ενδιάμεσος Φορέας του ΕΠΑΛΘ 2014-2020, στο πλαίσιο υλοποίησης του Τοπικού Προγράμματος CLLD / LEADER για τις ΠΕ Κοζάνης και Γρεβενών, καλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν προτάσεις (πράξεις) προκειμένου να ενταχθούν και να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης.

Ενδεικτικά δύναται να χρηματοδοτηθούν:

- παραγωγικές επενδύσεις στην υδατοκαλλιέργεια,
- επενδύσεις στη μεταποίηση προϊόντων αλιείας,
- επενδύσεις για τη βελτίωση της υγείας, της υγιεινής, της ασφάλειας και των εργασιακών συνθηκών των αλιέων,
- επενδύσεις για την εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας
- καθώς επίσης και επενδύσεις σε επιλεγμένους ΚΑΔ στον τομέα του τουρισμού, της βιοτεχνίας, του εμπορίου, της εστίασης και των υπηρεσιών.

ep alieia thalassa2

Η περιοχή παρέμβασης του τοπικού προγράμματος περιλαμβάνει, την ζώνη αλιείας η οποία περιλαμβάνει Κοινότητες που βρίσκονται περιμετρικά των τεχνητών λιμνών Πολυφύτου και Ιλαρίωνα.

Αναλυτικά η περιοχή παρέμβασης εμφανίζεται στον οδηγό εφαρμογής της πρόσκλησης και στον χάρτη της περιοχής παρέμβασης.

Η συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη που διατίθεται για την ένταξη πράξεων ανέρχεται ενδεικτικά σε 647.882,00 € με την παρούσα πρόσκληση.

  • Δικαιούχοι:

α) οι αλιείς ή ιδιοκτήτες αλιευτικών σκαφών (φυσικά ή νομικά πρόσωπα), που ασκούν επαγγελματικά την αλιεία επί ενεργού αλιευτικού σκάφους και

β) οι μη αλιείς (φυσικά και νομικά πρόσωπα) που δραστηριοποιούνται ή θα δραστηριοποιηθούν στην περιοχή παρέμβασης για ίδρυση ή εκσυγχρονισμό πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων

  • ΟΔΗΓΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ:

Η αίτηση στήριξης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο ΠΣΚΕ και σε φυσικό φάκελο στην ΑΝΚΟ Δυτικής Μακεδονίας Α.Ε. Α.Ο.Τ.Α. Συγκεκριμένα, η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης γίνεται μέσω της ιστοσελίδας του Πληροφορικού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) (www.ependyseis.gr) και προϋποθέτει να έχει προηγηθεί διαδικασία απόκτησης προσωπικών κωδικών πρόσβασης από τον δυνητικό δικαιούχο.

  • Οδηγίες για την συμπλήρωση της αίτησης χρηματοδότησης περιλαμβάνονται στο σχετικό εγχειρίδιο.

Η περίοδος υποβολής των αιτήσεων στήριξης είναι η ακόλουθη:

  • Ημερομηνία έναρξης ηλεκτρονικής υποβολής πρότασης: Δευτέρα, 6 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα: 13.00
  • Ημερομηνία λήξης ηλεκτρονικής υποβολής πρότασης: Τετάρτη, 10 Νοεμβρίου 2021 και ώρα: 15.00

ΣΧΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ:

Πηγή

 

Περίληψη πρόσκληση της ΑΝΚΟ Δυτικής Μακεδονίας Α.Ε. ΟΤΑ για την υποβολή προτάσεων στο επιχειρησιακό πρόγραμμα “Αλιεία & Θάλασσα 2014-2020”

anko logo

Η ΑΝΚΟ Δυτικής Μακεδονίας Α.Ε. Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ως Ενδιάμεσος Φορέας του ΕΠΑλΘ 2014-2020, στο πλαίσιο του Τοπικού  Προγράμματος CLLD / LEADER για τις ΠΕ Κοζάνης και Γρεβενών, καλεί τους  ενδιαφερόμενους (δυνητικούς δικαιούχους) να υποβάλλουν τις προτάσεις τους για  έργα ιδιωτικού χαρακτήρα.

Ειδικότερα η πρόσκληση αφορά :
α) αλιείς ή ιδιοκτήτες αλιευτικών σκαφών (φυσικά ή νομικά πρόσωπα), που  ασκούν επαγγελματικά την αλιεία επί ενεργού αλιευτικού σκάφους και
β) μη αλιείς (φυσικά και νομικά πρόσωπα) που δραστηριοποιούνται ή θα  δραστηριοποιηθούν στην περιοχή παρέμβασης,

Η συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη (Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας – ΕΤΘΑ & Εθνικοί πόροι – Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων), που διατίθεται  για την ένταξη πράξεων με την παρούσα πρόσκληση, ανέρχεται ενδεικτικά  σε 647.882,00 €.

Δύναται να χρηματοδοτηθούν:

  - παραγωγικές επενδύσεις στην υδατοκαλλιέργεια,
  - επενδυτικές προτάσεις μεταποίησης προϊόντων αλιείας,
  - επενδύσεις για τη βελτίωση της υγείας, της υγιεινής, της ασφάλειας και των
  - εργασιακών συνθηκών για τους αλιείς,
  - αντικατάσταση κύριων ή βοηθητικών κινητήρων σκαφών μέχρι 12 μέτρα
  - επενδύσεις για εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας
  - επενδύσεις σε επιλεγμένους ΚΑΔ στον τομέα του τουρισμού, της βιοτεχνίας,
  - του εμπορίου, της εστίασης και των υπηρεσιών.

Η αίτηση στήριξης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφορικού Συστήματος Κρατικών
Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) (www.ependyseis.gr) και προϋποθέτει να έχει προηγηθεί διαδικασία
απόκτησης προσωπικών κωδικών πρόσβασης από τον δυνητικό δικαιούχο.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & Ευρωπαϊκό Ταμείο
ΤΡΟΦΙΜΩΝ Θάλασσας και Αλιείας

Με την συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ημερομηνία έναρξης ηλεκτρονικής υποβολής πρότασης: Δευτέρα, 6 Σεπτεμβρίου 2021  και ώρα: 13.00

Ημερομηνία λήξης ηλεκτρονικής υποβολής πρότασης: Τετάρτη, 10 Νοεμβρίου 2021  και ώρα: 15.00

Μετά την ηλεκτρονική υποβολή στο ΠΣΚΕ, οι δυνητικοί δικαιούχοι οφείλουν εντός  προθεσμίας δέκα (10) εργάσιμων ημερών να υποβάλλουν στην ΑΝΚΟ Δυτικής  Μακεδονίας Α.Ε. Α.Ο.Τ.Α., Φον Καραγιάννη 1-3 Κοζάνη, το φυσικό φάκελο, σύμφωνα
με τα οριζόμενα στην αναλυτική πρόσκληση.


pinakas perixwn

Η Πρόσκληση με τα Παραρτήματά της και όλο το αναλυτικό πληροφοριακό και βοηθητικό  υλικό έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΑΝΚΟ www.ankoleader.gr. Περισσότερες  πληροφορίες σχετικά με την υποβολή των προτάσεων, την συμπλήρωση των πεδίων του ΠΣΚΕ και άλλες διευκρινίσεις, αρμόδιοι είναι οι :
Ζ.Γκερεχτέ, Α.Παπαγερίδου και Α. Κουλέτσος, τηλέφωνο 2461024022, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Για την ΑΝΚΟ Δυτικής Μακεδονίας Α.Ε. Α.Ο.Τ.Α.
Ο Πρόεδρος της ΕΔΠ CLLD/LEADER
Γρηγόριος Τσιούμαρης


Πηγή

 

Από 1 Σεπτεμβρίου η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το Taxis. Το χρονοδιάγραμμα και η νέα εφαρμογή timologio της ΑΑΔΕ για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις

mydata aade

Ξεκινά από σήμερα 1 Σεπτεμβρίου η υποχρεωτική διαβίβαση των παραστατικών εσόδων των επιχειρήσεων στην πλατφόρμα myDATA (my Digital Accounting and Tax Application)  και η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).Σταδιακά θα πραγματοποιηθεί και η απόσυρση και αντικατάσταση όλων των ταμειακών μηχανών παλαιού τύπου με ταμειακές νέας τεχνολογίας που θα συνδέονται διαδικτυακά (on-line) με το Taxis.

Το χρονοδιάγραμμα αφορά τρεις φάσεις και συναρτάται με τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί ή όχι από την πανδημία καθώς και το ύψος του τζίρου τους.

Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι η διασύνδεση 500.000 ταμειακών μηχανών με τα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ, μία εκ των βασικών μεταρρυθμίσεων στο φορολογικό πεδίο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης.

  • Οι προθεσμίες για τις επιχειρήσεις

Η υποχρέωση διασύνδεσης και οι αντίστοιχες προθεσμίες αναβάθμισης-απόσυρσης για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ΦΗΜ διαμορφώνονται ως εξής:

1. Από 1η Σεπτεμβρίου 2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 ευρώ.

2. Από 1η Οκτωβρίου 2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 ευρώ.

3. Από 1η Νοεμβρίου 2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Mε βάση το χρονοδιάγραμμα:

  • Από 1η Οκτωβρίου 2021διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά:
  • Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 ευρώ
  • Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ
  • Από 1η Νοεμβρίου 2021διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31/03/2022. Ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.

  • Οι υποχρεώσεις

Σταδιακά μέχρι τον Νοέμβριο του 2021 οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ΦΗΜ) υποχρεούνται:

  • να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης,
  • να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA,
    να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούςπου δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.

  • Τα πρόστιμα
    Οι επιχειρήσεις που δεν θα αντικαταστήσουν τις ταμειακές μηχανές με νέου τύπου θα βρεθούν αντιμέτωπες με τα πρόστιμα που προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις του ν. 4174/2013 και φτάνουν στο 15% των εσόδων της επιχείρησης για κάθε έτος, όπου διαπιστώνεται παράβαση, με ελάχιστο ποσό ανά έτος τις 10.000 ευρώ για απλογραφικά και τις 30.000 ευρώ για διπλογραφικά βιβλία. Επίσης, άν δεν έχει υποβληθεί φορολογική δήλωση τα τρία (3) τελευταία χρόνια, το πρόστιμο είναι κατ' ελάχιστον 30.000 και 50.000 ευρώ, αντίστοιχα, για τα απλογραφικά και τα διπλογραφικά βιβλία.

  • Με την καθολική ένταξη στην πλατφόρμα myDATA και τη διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών οι επιχειρήσεις θα απαλλαγούν οριστικά από την υποχρέωση υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών - προμηθευτών, ενώ οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη εικόνα για τις δραστηριότητες των επιχειρήσεων και έτσι θα μπορούν να εντοπίζουν περιπτώσεις απόκρυψης εισοδημάτων και φοροαποφυγής(μη απόδοση φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ κ.ά.).

  • ΑΑΔΕ - timologio: Νέα ειδική εφαρμογή για άμεση ψηφιακή έκδοση παραστατικών.

    timologio aade preview

Νέα εφαρμογή, για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσειςπου δεν διαθέτουν μηχανογραφικό σύστημα έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών στο myDATA ή το σύστημά τους δεν καλύπτει τις καθημερινές τους ανάγκες, δημιούργησε και εγκαινιάζει σήμερα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

Είναι το timologio (timologio.aade.gov.gr), και παρέχεται δωρεάν από την ΑΑΔΕ ενώ μέσω αυτής, δίνεται η δυνατότητα να εκδίδονται ψηφιακά τα παραστατικά των επιχειρήσεων και να διαβιβάζονται ταυτόχρoνα στο myDATA.

Μέσω της εφαρμογής αυτής, μια επιχείρηση μπορεί να:

  • Διαμορφώσει το προφίλ της
  • Συνθέσει το πελατολόγιο της,
  • Οργανώσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της και
  • Εκδώσει  και αποθηκεύσει σε μορφή pdf  τα κάθε είδους παραστατικά της (τιμολόγια, αποδείξεις κλπ).

Δείτε το σχετικό βίντεο

 

 

 

Πηγή

 

Ενίσχυση με τη μορφή επιδότησης παγίων δαπανών σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά κατά τους μήνες Απρίλιο ως και Δεκέμβριο 2020, λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19


efka news aade

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ελληνικό καθεστώς για την παροχή στήριξης για μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες σε επιχειρήσεις που επλήγησαν από την έξαρση του κορονοϊού. Το καθεστώς εγκρίθηκε βάσει του προσωρινού πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις και έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους έως 500 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 4772/2021 (ΦΕΚ 17 Α') και των ΓΔΟΥ504/2021 (ΦΕΚ 2236 Β'), ΓΔΟΥ 808/2021 (ΦΕΚ 3354 Β') και ΓΔΟΥ 825/2021 (ΦΕΚ 3529 Β') ΚΥΑ, χορηγείται, υπό προϋποθέσεις, σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, προσωρινή ενίσχυση, με τη μορφή της «Επιδότησης παγίων δαπανών» στο πλαίσιο της στήριξης για μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες επιχειρήσεων.

ΓΕΝΙΚΑ

Με τις ανωτέρω διατάξεις θεσμοθετείται μέτρο κρατικής ενίσχυσης επιχειρήσεων, το οποίο, όσον αφορά τον e-ΕΦΚΑ, αξιοποιείται για την αποπληρωμή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών εργοδοτών κοινών επιχειρήσεων αποκλειστικά των μισθολογικών περιόδων Ιουνίου 2021 - Νοεμβρίου 2021 (6/2021 - 11/2021, δηλ. για ασφαλιστικές εισφορές που καθίστανται πληρωτέες από 01.07.2021 έως 31/12/2021).

Η εν λόγω ενίσχυση, σε καμία περίπτωση, δεν θα χρησιμοποιηθεί για αποπληρωμή απαιτήσεων από ασφαλιστικές εισφορές προγενέστερων ή μεταγενέστερων μισθολογικών περιόδων.

Η διαδικασία, κατά την πρώτη φάση της υλοποιήθηκε από την ΑΑΔΕ, η οποία μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας υποδέχθηκε και επεξεργάστηκε τα αιτήματα των ενδιαφερόμενων εργοδοτών (συνδρομή προϋποθέσεων, αναζήτηση και ανάλυση οικονομικών δεδομένων κ.λ.π.), συμπεριλαμβανομένου και αυτό του επιμερισμού του ποσού τις ενίσχυσης για την κάλυψη οφειλών τους προς τη φορολογική αρχή ( που καθίστανται πληρωτέες από 01.07.2021 έως 31.12.2021) ή/και την αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών μισθολογικών περιόδων Ιουνίου 2021 - Νοεμβρίου 2021.

Ακολούθως, η ΑΑΔΕ απέστειλε στον e-ΕΦΚΑ ηλεκτρονικό αρχείο, με τους ΑΦΜ όσων κρίθηκαν δικαιούχοι του μέτρου, καθώς και τα ποσό της ενίσχυσης, που αντιστοιχεί σε κάθε έναν από αυτούς.

Το ποσό της ενίσχυσης ενσωματώθηκε στην οικονομική καρτέλα κάθε δικαιούχου εργοδότη στο ΟΠΣ/β-ΕΦΚΑ (Τύπος Κίνησης 328- ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΠΑΓΙΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ) και θα συμψηφίζεται με υποχρεώσεις του για καταβολή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών όλων των κλάδων, τομέων και λογαριασμών μισθολογικών περιόδων 6/2021 - 11/2021, όπως προκύπτουν από μία ή περισσότερες ΑΠΔ αυτών των περιόδων, εξομοιούμενο, ως προς τη λειτουργικότητα, με εμπρόθεσμη καταβολή τρεχουσών εισφορών με χρήση Ταυτότητας Πληρωμής Τρεχουσών Εισφορών (Τ.Π.Τ.Ε.), χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε ενέργεια εκ μέρους των δικαιούχων εργοδοτών.

Αντίστοιχα, το ποσό της ενίσχυσης έχει ενσωματωθεί στην οικονομική καρτέλα εργοδότη, που τηρείται στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Φορέα (www.efka.gov.gr/Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για εργοδότες/Οικονομική καρτέλα εργοδότη) με τύπο κίνησης: ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΠΑΓΙΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ.

Τα ποσά που συμψηφίζονται με τις τρέχουσες ασφαλιστικές υποχρεώσεις των δικαιούχων επιχειρήσεων, καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ο e-ΕΦΚΑ συγκεντρώνει και αποστέλλει στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τα μηνιαία στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών που συμψηφίζονται και βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.



Πηγή

Ώρα

ΚΑΙΡΟΣ

11.49°C

Βελβεντός

Scattered Clouds Humidity: 62%
Wind: NW at 2.57 M/S

Ημερολόγιο

October 2025
Mo Tu We Th Fr Sa Su
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Αρχική       Ο Σύλλογος      Το Βελβεντό      Τα Νέα μας       Επικοινωνία         Χρήσιμα Τηλέφωνα

 

Copyright © 2015 - 2024

    Εμπορoεπαγγελματικός Σύλλογος Βελβεντού     

                                                                   
 Design & Development with
 by Aristotelis